Foetus weggeraakt in mortuarium

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door blackeyedgirl, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Foetus weggeraakt in mortuarium
    GOES - In het mortuarium van het Oosterscheldeziekenhuis in Goes is vorige week een foetus weggeraakt, die dood was geboren na een zwangerschap van 17 weken. De ouders hadden het lichaampje willen begraven.
    Een woordvoerder van het mortuarium zei maandag dat een medewerker niet op de hoogte was van de wens van de ouders. Daardoor kwamen de stoffelijke resten terecht bij medisch materiaal dat werd afgevoerd.

,,Dit had nooit mogen gebeuren,’’ aldus de zegsman. ,,Het is meer dan betreurenswaardig. We hebben de ouders steun aangeboden, maar je staat toch met lege handen.’’

Vroeggeboortes onder de 24 weken vallen niet onder de wet op de lijkbezorging. Er is wel een foetusprotocol voor ouders die toch een begrafenis of crematie willen.

Volgens de woordvoerder wilden de ouders in dit geval het lichaampje begraven en het zelf met de uitvaartverzorger wegbrengen. Later werd besloten het toch eerst tijdelijk bij het mortuarium onder te brengen. ,,De benodigde documenten daarover ontbraken, maar wij hadden dat toch beter moeten administreren.’’

Het mortuarium heeft na het ontdekken van de vergissing direct de ouders en de ziekenhuisdirectie ingelicht en kijkt wat beter kan om herhaling te voorkomen.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ohhh, wat lijkt me dat verschrikkelijk erg! En wat een monsterlijke fout van het ziekenhuis :confused:

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

OMG! arme ouders, zo iemand moet ontslagen worden, hun waardige afscheid is afgenomen, ik leef met ze mee :(

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    :confused: :confused:
    het zal je maar gebeuren zeg...
    wat erg voor die ouders :(

dit valt ook niet meer terug te draaien :evil:

jee wat zullen die ouders zich verdrietig en boos voelen

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Met dit kindergezinde kabinet had je toch kunnen verwachten dat er al iets aan gedaan zou zijn? Gezien het hetze tegen embryoselectie! :evil:

Dat kindje is nu met de blinde darmen afgevoerd zeg maar? Wat ongelofelijk achterlijk. Al is dat kindje 1 cm groot, elk menselijk leven zou naar mijn idee gewoon onder de regeling moeten vallen!

Wat ongelofelijk triest voor die ouders zeg :( Je kindje verliezen en dat ook nog zoiets. Snif

6. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik had het inderdaad al gelezen............. :cry: Om te janken! En dat heb ik ook gedaan trouwens.. Jeetje, het is een vreselijke samenloop van omstandigheden, maar inderdaad, uitkomst is hoe dan ook dat de ouders (en het mortuarium) met lege handen staan en dat is niet terug te draaien.... Vreselijk! Mochten de ouders dit (heeeeel toevallig) lezen: mijn innige deelneming.... :cry:

Liefs
    Esther

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik snap zoiets nou nooit. HOE raak je zoiets nou kwijt!? Dat is toch iets waar je ERG zorgvuldig mee om springt... Bedoel...je legt het toch niet even op de keuken tafel om dan buiten de deur te stappen en te denken..."verdorie waar heb ik het nou..."
    Die ouders zeg....kan me al niet inbeelden hoe het is om je kindje zo snel al weer af te moeten staan. Maar om het dan ook nog op zo'n manier kwijt te raken in de letterlijkste zin van het woord!
    Geen woorden voor...

8. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik las het net inderdaad. Echt vreselijk gewoon. Hoe moeten die ouders zich wel niet voelen.
    ik vind het overigens ook echt schandalig dat ze zoiets kwijt kunnen raken.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat vreselijk zeg. ze kriojgen niet eens de kans om afscheid van hun kindje te nemen. dit blijft volgens mij zo voor de ouders een hoofdstuk wat niet af te sluiten valt. niet te geloven dat zoiets kan gebeuren :confused: :cry:

groetjes, Miranda

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Echt schandalig. Met het regelen van het papierwerk, was er wat mis gegaan aldus een woordvoerder van het ziekenhuis, in de krant.
    Nou dat is toch wel het understatement van het jaar, om te huilen!

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier heb ik geen woorden voor... wat erg zeg!

12. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Afschuwlijk zeg...vreselijk voor de ouders!

13. Aura

Aura Niet meer actief

Afschuwelijk......hoop dat deze mensen het ooit te boven komen en hoop dat ze ondanks dat ze geen lichaampje meer hebben van hun kindje ze hun baby toch een waardig afscheid kunnen geven.

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    werkelijk waar hier heb ik geen woorden voor.
    dit is echt om te huilen !

15. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    onvergeeflijk.

Deel Deze Pagina