Brunettes beter betaald dan blondines Uitgegeven: 22 januari 2009 09:19 Laatst gewijzigd: 22 januari 2009 10:28 AMSTERDAM - Brunettes bekleden vaker een hogere functie, en worden daarom vaak beter betaald, dan blondines en roodharigen. Dit blijkt uit een enquete afgenomen onder 6000 personen. Brunettes werken twee keer zo vaak in een functie die tussen de 45.000 en 55.000 Engelse pond betaalt dan blondines en roodharigen. Feiten De enquete is een initiatief van Garnier Nutrisse haarkleuringen, en bracht nog enkele andere feiten over brunettes. Zo worden bruinharigen vaker serieus genomen, intelligenter geschat, lijken ze oprechter en zijn een betere kandidaat voor relaties op langere termijn. Kleurenpsycholoog Anjula Mutanda vertelt de Telegraph: "Sommige haarkleuren worden donkerder met de jaren, en zo kan het zijn dat bruin haar geassocieerd wordt met wijsheid en zelfvertrouwen."
ik ben blond ik heb wel een goedbetaalde baan maar dat komt omdat ik er al 10 jaar werk en steeds doorgegroeid ben, ik merk niks van het verschil in ieder geval