flapoperatie

Discussion in 'De lounge' started by sammy, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sammy

sammy Niet meer actief

Stel al bijna een jaar bezoek aan paradontoloog uit. Moest ook bijverzekeren dit terzijde. Gister moest ik dus naar tandarts, moest ik even meekijken op foto, zag er dus niet zo goed uit. En hij verwacht dat ik toch een flapoperatie moet. Ga wel 1 x per 3 maanden naar mondhygienist trouwens. Het lijkt mij echt verschrikkelijk dat snijden in tandvlees en dan ook nog alleen onder plaatselijke verdoving, dus alles nog bewust meemaken ook.
    En dan ook nog napijn, ik heb al gelezen dat paracetamol helpt (is dat zo?) maar vind het echt een van de ergere dingen, pijn in mond.
    Ik weet niet hoe erg de schade is, of mijn hele gebit moet of 1 bepaalde plek. hele gebit gaat dan geloof ik in 4x. Maar dan moet ik 4 x door deze hel. Doe mij dan maar onder narcose alles in 1 x en flinke pijnstilling na die tijd. En ik wil bij een kleiner gedeelte eigenlijk ook wel onder narcose.

Afz een schijtensbenauwde paradontitisslachtoffer!!

Wie o wie heeft het al ondergaan? En ik heb dus nog steeds niet gebeld voor afspraak, maar hoe langer ik wacht de meer schade zeker?? Of valt dat nog wel ietsje mee?

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Flapoperatie?

Euhm wat is het? Iets met tandvlees begrijp ik?

3. sammy

sammy Niet meer actief

Dat ze je tandvlees flappen haha. Ze halen het tandvlees los, zodat ze alles daaronder schoon kunnen maken....

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

he gadver.

nee geen ervaring sorry.
    wil je wil heel veel succes wensen.

5. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Naproxen helpt bij mij heel erg voor napijn van de tandarts..Moet je wel aanvragen bij de huisdokter..

Succes

6. sammy

sammy Niet meer actief

dank je wel xjxje is vast veel sterker spul als paracetamol

Bedankt voor het succeswensen! Helpt me!! Oei oei oei wat een ellende...Ben verder positief persoon maar dit...zie ik echt niet zitten.

Maar wil ik mijn eigen gebit behouden, moet het.

Krijg je soms zelfs al gedachten van dan maar kunstgebit hoor, maar besef me ook wel dat dat ook weer de nodige problemen op kan leveren of niet?
    Wat ook nog kan na flap is dat je tanden wat langer lijken, heb je dat weer

7. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Bij de tandarts zelf krijg je volgens mij zakjes ibrubrufen(ofzoiets haha). Ik heb als ik ooit eens ongesteld ben (wat maar 3 of 4 keer per jaar gebeurd) heel erg pijn in me buik en rug, kreeg toen naproxen voorgeschreven,en bij de bijsluiter staat ook voor tandpijn enzo, ik heb pas me kies laten trekken, en het hielp echt bij mij, nu moet ik er ook bij zeggen als ik pijn aan me hoofd heb,dat ik ook een naproxen pak. ik zweer echt bij deze medicijnen

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja kan je mij n handje geven. Ik moet ook nml!
    Ennnn dat weet ik al zo'n 5 maanden.
    Maar als ik ERGENS van in mn broek scheit...om t even banaal te zeggen....
    Durf niet!
    Eerst had ik nog de smoes dat ik wilde wachten tot ik geen BV meer gaf dan kon ik gewoon ziek zijn etc. En alle medicatie die eventueel mogelijk was (onzin zei de tandarts maar goed...) Maar geef nu dus al 3 maanden helemaal geen BV meer....maar die afspraak moet nog steeds gemaakt....zucht. :(:)

9. sammy

sammy Niet meer actief

ja is dus sterker spul. Ik vorige week maandag kies laten trekken, vond ik best eng..
    Maar zou ik zo nog een x doen ipv flappen, liever trekken dan snijden

10. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik was ook echt een schijterd voor de tandarts,maar sinds een maandje ben ik van mn angst af,ik moet vrijdag weer,gaatjes vullen,heb dat 2 weken terug ook gedaan en die week ervoor mn kies er uit gehaald,maar ik heb liever dat ze mn kies trekken dan dat ze gaan vullen

11. sammy

sammy Niet meer actief

Wilma een lotgenoot!! Heb je het probleem door je zwangerschap gekregen of had je het daarvoor al? En net als jij IK DURF OOK ECHT NIET!

xje ik heb mijn angst voor tandarts een beetje kunnen overwinnen, heb jaren nog naar woonplaats van mijn ouders gereisd om maar bij dezelfde tandarts te blijven

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Had het blijkbaar al tijden. Maar mn vorige tandartsen hebben er nooit wat van gezegd!
    En nou heb ik er een die mn hele gebit wil verbouwen...en dit dus ook aan wil pakken.
    Is een tikkende tijdbom zegt hij. Nou dan tikt hij toch al HEEEEEL lang!
    Moet ook mn verstandskies aan de andere kant beneden, laten weg snijden. Ook zo'n leuk vooruit zicht.
    Dus mag nog 2x ook. En heb voor deze tandarts toch al veel anderen gehad waar ik soms al aan vroeg of die er niet uit moest. "dat komt nog wel" kreeg ik dan als antwoord. En nu is t nog niet gebeurt en is de kies die in de verdrukking staat door die verstandskies rot. ERG fijn weer allemaal :x
    En dan vinden mensen het gek als ik geen vertrouwen heb in de meeste tandartsen...
    Of ik heb steeds veel geluk gehad met mn tandartsen, dat kan ook nog :(

13. sammy

sammy Niet meer actief

jakkes Wilma, wat vervelend allemaal. soms kan een verstandskies heus blijven zitten, maar dat ze over het hoofd hebben gezien dat je gezonde kies er door ging rotten....Je moet het maar net treffen met je tandarts, ik ben onlangs weer overgestapt, ik had een poolse vrouw gekregen die verving mijn vorige goede poolse mannelijke tandarts, maar het idee iets door haar te laten uitvoeren had ik geen vertrouwen in. Dit bleek te kloppen ze had 2 gaatjes over het hoofd gezien, heb nu een israelische tandarts, die schijnen goed te zijn..Heb vandaag hem gebeld, want zit al vanaf maandag in de stress door flapoperatie wat hij zei. Hij heeft het vandaag iets milder voor me gemaakt, dat hij dat natuurlijk niet zeker wist (maar wie hou ik voor de gek?) maar dat ik echt mijn gebit moet laten nakijken door paradontoloog, dat het zijn vakgebied te boven ging, anders zou hij het wel doen. Ik heb na dat telefoontje iig een 1e afspraak gemaakt. Dan doen ze gelukkig nog niet zoveel, het enige dat zeer kan doen is het meten van de pockets, hoe vond je dat Wilma? Ik ga in dit proces goed voor mezelf opkomen heb ik besloten!! Ik reageer nu pas want heb gewerkt nl ben net thuis!

Share This Page