folder bezorger

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja dat deed ik ook maar dat is toch anders.

@mirell wat zijn jullie heerlijk gemeen hahaha:)

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier worden de folders altijd netjes bezorgd, netjes op tijd dus ze krijgen altijd wel wat met de kerst. Heb zelf ook folders lopen en wat je betaald krijgt is zo armzalig weinig :$ dat het een leuk extra-tje is en de extra waardering erg goed voelt.

Ik had op gegeven moment, toen ik zelf nog folders liep, met kerst ook van die kaartjes. Ik kwam op een gegeven moment bij een mevrouw aan de deur en die zei heel hooghactig nou jij krijgt niets hoor, doe ik niet aan mee en sloeg de deur in mijn gezicht dicht. terwijl ik zel altijd (ECHT ALTIJD) netjes liep, en liet ze niet natregenen enz. Nou vond die reactie zo lullig en dom, dat de vrouw de 3 jr erna (daarfna stopte ik met lopen) altijd alle overgebleven folders in dr bus kreeg:D:D:D En dat waren dr wel een aantal:p Eigen schuld....

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.096
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kijk... en daarom geef ik dus niks. Ik vind dit echt schandalig! "Als jij mij geen geld geeft, dan..." :$

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    nee hoor, als jij de deur in mijn gezicht smijt en mij afblaft dan.... Heel verschil. Dat je me niets geeft (gaf;)) moet je zelf weten maar je hoeft me niet af te snauwen en de deur in mijn gezicht te smijten natuurlijk, dat is gewoon aso.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Bij mijn ouders op dorp wordt hij al een hele tijd niet meer bezorgt omdat ze niemand hebben die het wilt doen.
    Ik heb het een aantal jaar gedaan en daarna mijn zusje maar die heeft het te druk met haar opleiding en is gestopt ook mede door de hele slechte verdiensten.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon heeft nu de krantenwijk met 400 huizen (hoezo een beetje belachelijk veel) van een meisje die ze ontslagen hebben omdat ze 1 adres niet bezorgde. mijn zoon is met zijn vader een kwartier aan het zoeken geweest naar dat bewuste adres en 3 mensen uit dezelfde straat waaraan ze het vroegen wisten het zelf ook niet te vinden, ik bedoel maar. soms is het geen onwil. niet dat ik wat geef aan ze hoor. ik vind dat ook een beetje ver gaan voor gratis reclame.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.096
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En drie jaar lang jouw afval in haar brievenbus dumpen is niet aso? Voor hetzelfde geld belde je gewoon op het verkeerde moment aan. Weet jij wat haar voorgeschiedenis is? Haar reactie was inderdaad niet netjes, maar om iemand vervolgens jaren lang 'te straffen'... Sorry hoor, maar ik vind jouw actie erg overdreven en onvolwassen.

8. daatje

daatje Actief lid

28 jan 2010
    248
    0
    0
    Ik vindt het schandalig hoe mensen hier over de folderbezorgers praten zoals laat ze maar werken voor hun centjes en ze mogen er ook wel wat voor doen toevalig is mijn vader bezorger en hij steekt er heel veel tijd en energie in vrijdag de folders vouwen soms wel 21 en dan de maandag bezorgen of het nou glad is er sneeuw ligt of het pijpenstelen regent bij dik 300 huizen langs voor het geweldige bedrag van wel 6 euro hij klaagt niet en doet het graag maar sorry een beetje meer respect mag wel hoor ik zie het jullie nog niet doen vor 6 euro en dan vinden jullie het erg als die mensen aan de deur komen met kerst? mijn vader was te trots om met die kaartjes langs de deur te gaan hij zij laat maar het enige wat de folderbezorgers willen is een beetje respect en dat niet worden behandelt als een stel aso's draak86 ik geef je groot gelijk ik zou het ook hebben gedaan

Liefs

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.096
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je zult mij niet horen zeggen dat folderbezorgers genoeg verdienen. Het is inderdaad een laag bedrag. Maar dat betekent nog niet dat ik ze fooi moet geven. Prima als jij dat wel doet, jouw keuze. Ik kies ervoor om geen geld te geven aan elke beroepsgroep waarvan ik vind dat ze te weinig geld krijgen. Dan ga ik namelijk zelf failliet.

Als ik fooi moet geven aan de mensen die folders bezorgen, waarom dan niet aan postbode, vuilnisman, verpleegkundige, wijkagent, maatschappelijk werker, onderwijsassitente, ... Allemaal mensen die hard werken en best meer mogen verdienen.
    Alleen bellen zij niet bij mij aan om aan mij om extra geld te vragen. En terecht, ik ben geen filantropische instelling.

Ik geef geld aan goede doelen. Ik help mensen met het vrijwilligerswerk dat ik doe. Ik help mensen op straat als ik zie dat dat nodig is. Ik vind het nogal brutaal van je dat je mij vervolgens beschuldigd van een gebrek aan respect. Volgens mij ken je mij niet en kun je daar niet over oordelen.
    Net zoals Draak die mevrouw niet kent en niet over haar kan oordelen. Ja, misschien is het gewoon een gemeen rotwijf. Maar misschien (ik fantaseer maar wat) heeft ze net te horen dat ze borstkanker heeft. Of dat haar broer doodgaat of ze heeft ander slecht nieuws gehad. Dat geeft haar niet het recht zo te reageren. Maar het plaatst haar reactie wel in een ander daglicht.

Of vind je in zo'n situatie nog steeds dat de reactie van Draak wel kan. "Goh, die mevrouw maakt een moeilijk tijd door en reageert daardoor niet altijd even vriendelijk. Laat ik haar nog even extra pesten. Lol!"

Tsss.

10. ik vind dit wel heel erg ver gezocht...

er zijn gewoon van die akelige mensen die denken dat ze meer zijn dan de krantenjongen of meisje

11. dat je ze geen geld geeft snap ik nog wel, maar je kunt ze wel gewoon met respect behandelen.

je weet op een gegeven moment echt wel welk jongen of meisje het goed doet en welke niet...

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat kan best wezen ik was 13;)

Ik liep toevallig in een duurdere wijk, met veel hooghartige mensen en wel meer reageerden niet netjes maar zij spande de kroon door letterlijk de deur in mijn gezicht te smijten.
    En AL zou ze iets rottigs te horen hebben gekregen kan ik dat niet ruiken. Stel dat jij perongeluk tegen iemand aanloopt en diegen scheldt je helemaal de t*fus in om maar wat te noemen zou je ook niet eerst denken van goh, misschien heeft diegene net wel wat rottigs mee gemaakt, nee dan denk je ook van 'je moet je muil houden met je gescheld'

En nog anders, stel dat je kind later thuis met het verhaal dat hij/zij afgeblaft werd en de deur in zijn/haar gezicht kreeg, dan zou je ook niet zo reageren als je nu tegen mij doet.

En tuurlijk was het niet de meest volwassen actie toendertijd, maar misschien heeft ze nu wel geleerd iets meer respect op te brengen voor haar medemens. Ik had haar ook een grote smoel kunnen geven;)

13. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hier krijgen wij de kruidvat folder en de folder van de supermarkt waar ik altijd heen ga pas woensdag of donderdag. Dus dan zijn de OP=OP aanbiedingen alweer weg... Heb ook al eens geklaagd, maar volgens mij helpt dat niks.

14. daatje

daatje Actief lid

28 jan 2010
    248
    0
    0
    Nou ik heb helemaal niet in de mond genomen dat ik jou respectloos vindt omdat je mensen zoals jij het noemt geen extra fooi wil geven ik zeg alleen dat mensen wat meer respect moeten hebben voor de mensen die de folders bezorgen door weer en wind
    En nee ik ken jou niet als ik dit zo lees wil ik je ook helemaal niet kennen ik mij brutaal noemen?
    Ik snap niet eens waar jij de brutaliteit vandaan haalt om mij brutaal te noemen?
    En okay mischien heeft die vrouw slecht nieuws gehad maar dat is nog geen reden om een ander zou uit te kafferen je moet een ander behandelen zoals je zelf behandelt wil worden

tssssssssssss

Deel Deze Pagina