Hallo dames, Na bijna 2,5 jaar ben ik ineens wel heel erg nieuwsgierig of ik überhaupt een (goede) eisprong heb. Een zogenaamde folikelmeting is nooit gedaan, wel een keer een bloedtest op dag 3 en 21 met de conclusie dat dat goed was. Zo'n meting is toch de manier om te kijken of je een goede eispring hebt/gaat krijgen? Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus en standaard heb ik op dag 11 of 12, hooguit 13 een knalpositieve ovulatietest, maar dat zegt toch niets over of er daadwerkelijk een ei springt? Vandaag het ik nog geen ovulatietest gedaan dus ik weet niet of die vandaag positief is. Ik krijg ineens enorm de kriebels om het te laten meten, maar heb geen idee of ik dat op stel en sprong voor elkaar krijg. Ik ben helemaal niet blij met mijn huidige gyn en ben op zoek naar een ander. Maar ja, als ik vandaag of morgen langs wil komen bel ik toch gewoon naar hem. Dikke kans dat ik niet terecht kan of misschien bij een vervanger. Is het raar dat ik een meting wil? Het is wel eens ter sprake gekomen maar dat werd afgewimpeld met de opmerking, we kijken wel of je een eispring hebt op het moment dat we iui gaan doen. Op dat punt sta ik nu wel zo'n beetje.
Hoi betties. Als ik het goed begrijp ben je al twee jaar bezig. Dan vind ik het niet raar dat je een meting wil. Of zoiezo meer onderzoeken. Gewoon lekker bellen. Jij bent klant om het zo maar te zeggen. En als je al zolang wacht vind ik dat ze naar je wensen moeten luisteren.