Te veel eitjes voor IUI. Rijpen die allemaal uit zonder Puregon?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Deze maand werd mijn dosis Puregon opgehoogd vanwege te weinig groei in vorige maanden.
    En het werkte!!!! Een beetje te goed...
    Ik had 6 eitjes + 1 twijfelgeval varierend in grootte van 13 tot 16 mm.
    Ik moest acuut stoppen met spuiten en we kregen een sex-verbod en ze deden er nogal heel streng over.

Alleen nu vraag ik me af: Kan een lichaam op eigen kracht, dus met je natuurlijke (lage) dosis FSH en zonder Puregon, al die eitjes tot rijping laten komen? en zo ja, duurt het dan ook langer dan met Puregon?
    De echo was namelijk vorige week woensdag en volgens mij heb ik nu nog steeds geen eisprong gehad.
    Verder vraag ik me af of, als ze allemaal springen, je luteale fase dan ook langer is (aangezien al die gele lichaampjes bij elkaar natuurlijk veel meer progesteron maken dan normaal).

Wie heeft hier ervaring mee en kan me er meer over vertellen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De grootsten zouden kunnen doorgroeien onder invloed van je eigen hormonen. Je hebt kans dat de kleinsten krimpen en niet doorgroeien. Maar het kan ook zijn dat ze allemaal krimpen en je geen eisprong krijgt.

Als je geen eisprong hebt gehad, dan is de kans groot dat je dus ook niet ongesteld wordt. Of dat je pas na langere tijd een onttrekkingsbloeding krijgt. En bij zoveel follikels kan je lichaam hormonaal gezien wel wat in de war raken, waardoor je luteale fase ook van slag is.

Ik zou het twee weken aankijken en als je dan nog niet ongesteld bent het ziekenhuis bellen. Dan kun je een kuur krijgen om het op te wekken. Anders kan het wel eens lang duren voordat je verder kunt.

Succes!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jippie, bedankt voor je reactie. Ik was al even bang dat niemand zich dit ooit had afgevraagd of meegemaakt.

Die van 13mm zullen dan zeker wel verdwenen zijn. Zelfs MET puregon verdwijnen ze bij mij van 12mm zo als sneeuw voor de zon, dus zonder dan vast helemaal.

Ik weet eigenlijk zeker dat ik nog geen eisprong heb gehad. Ben ovulatietesten blijven gebruiken om zo in de gaten te houden waar ik ergens in mn cyclus ben. tot nu toe nog geen positieve test gehad...

Bedankt voor de tip om na 2 weken het ziekenhuis te bellen. Veel info heb ik niet gehad (laat staan medeleven voor het feit dat er weer een ronde niet doorgaat). Ik moest maar gewoon afwachten tot ik ongesteld zou worden... Ik zit in het UMCU en voel me soms net een nummer. Het is echt lopende band werk en soms begint me dat toch een beetje tegen te staan.

Mijn dank is dus zeer groot!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Join the club! Heb het ook eens gehad.
    Bij mij stopte ik op zondag met spuiten (moest op maandag weer maar ivm die echo toen op maandag niet meer gespoten) en heb toen op dinsdag al mn ongi gekregen!! *shock*

Wat er vervolgens met mij gebeurde is uitzonderlijk en ga jij vast niet krijgen, maar die 6 follies zijn toen bitchjes geworden... Oftewel cysten.

Duurde wel ff voordat die wegwaren...

MAAAAAR heb ook wel na afgebroken pogingen gehad dat de ongi lang op zich liet wachten en uiteindelijk met een kuurtje opgewekt werd en dat de cysten wel meevielen.

Tip: als je wel cysten krijgt, ga dan een klein maandje aan de pil. Daar krimpen die dingen echt goed mee!!

Sterkte!!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had vorige maand een cyste. Geheel tegen de verwachting mocht ik toch beginnen met de Puregon. Halverwege de cyclus was hij al behoorlijk geslonken, bij de laatste echo nog 15mm. Ondanks dat mocht ik dus toch geen IUI... Snik
    Baal echt als een stekker. Die puregon gooit alles in de war en doet niet wat het moet doen (= meer dan 1 eitje opleveren). Dus wel de lasten en niet de lusten...
    11 aug afspraak bij de gynaecoloog. Ben benieuwd wat zij te zeggen heeft...

Deel Deze Pagina