Hoi dames. Gisteren kreeg ik rond 12u middag menstruatiepijn links onder alleen, alsof ik weer ongesteld ging worden, duurde maar ander half uur ongeveer daarna ook geen pijn meer gehad, Heb ik mijn ei gehad of hoe zit dat? Als deze keer niet raak is ga ik volgende maand ovu test gebruiken. Laatst ong ; 11-12-15/15-12-15 (5 dagen) cyclus 29 dus dan zit ik op CD 9 (Gisteren) ??? Kan dat.wel zo vroeg
Sommige vrouwen kunnen idd hun ovulatie voelen, maar je kunt er pas zeker van zijn of dit het ook was door een ovulatietest te doen of een echo en/of bloedtest.
Ik had ook altijd last van ovulatiepijn. Dat is een pijn die links- of rechts onderin je buik zit. Bij mij straalde dat dan soms ook door richting been. Dat duurde bij mij een paar uur en dan zakte het af. Volgens mijn gyn kunnen vrouwen om verschillende redenen pijn voelen. Sommigen voelen dat voorafgaand aan de eisprong, maar sommigen ook nadat het eiblaasje is geknapt. In mijn geval betekende het einde van die ovulatiepijn ook gelijk een negatieve ovulatietest, dus bij mij was het duidelijk de aanloop er naar toe. Ik zou, om beter inzicht in je cyclus te krijgen zeker een keer ovulatietesten gaan gebruiken. Dan leer je je lichaam kennen en herken je de volgende maand(en) mogelijk symptomen die je rondom je eisprong voelt.
Vaak voel je het groeien van de follikels. Ik denk (aan je vorige cylcussen te zien) dat je niet nu je eisprong gehad hebt. Ikzelf voel ook vaak al een week voor de eisprong steekjes of trekkerig gevoel links of rechts. Aangezien je op cd 8 hetElfde dacht (vorige topic) denk ik dat je het groeien van de follikel voelt.
Ik zit nu op cd 20. Sinds gisterochtend een stekende pijn in linker onderbuik, richting zij. En positieve ovulatie testen 😊 Ik ervaar het soms als messteken