eten en dikker worden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door heidi, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidi

heidi Actief lid

5 jul 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi , een vraagje ik ben al 3.5kg bijgekomen sinds mijn zwangerschap is dit wel normaal al zoveel?
    Het is wel zo dat ik vaker moet eten omdat ik me anders misselijk voel als ik dat niet doe ,ik moet niet ovegeven maar het is gewoon dat gevoel!
    Ook mijn stoelgang wil al enkele weken niet meer hoe het zou moeten zijn!
    Heeft iemand tips voor mij hoe ik het best mijn eetpatroon kan aanpassen, en dat ik toch eens goed naar de wc kan gaan?
    Alvast bedankt!
    Heidi

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik was ook al vrij vroeg veel aangekomen. Volgens mij kan je er heel weinig aan doen. Wat de stoelgang betreft er zijn tal van producten die je kan eten om deze een beetje op gang te brengen.
    Een kop koffie doet mij altijd goed, maar anders kiwi's lijnzaad, vezelrijk voedsel.

succes

3. annelore

annelore Lid

8 aug 2006
    81
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    Hey,

Ik ben ook al 4 kg aangekomen.

Nu begin je mijn buikje al een beetje te zien, maar tis nog niet overdreven.

grts

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik ben in de eerste 10 weken ruim 3 kilo aangekomen, maar nu, 17 weken zwanger, weer op mijn oude gewicht. Denk dat ik erg veel vocht vast heb gehouden de eerste weken, wellicht is dat bij jullie ook zo?

Ben niet aan de lijn gegaan ofzo, ben gewoon na een tijdje geleidelijk weer lichter geworden....

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Denk dat je aan het bijkomen weinig kan doen, het hoort er nu eenmaal bij, de een komt nu eenmaal sneller bij dan de ander.

Kwa eten voor de stoelgang, vezelrijk, glas lauw water op nuchtere maag, kiwi, pruimen enz enz

6. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi Heidi,

Ik ben nu bijna 10 weken en ben ook niet misselijk. In het begin dacht ik, ohhh nu moet ik gaan eten want anders word ik vast misselijk. En toen was ik al snel (na 1 week of zo) 1 kilo zwaarder. Nu ik merk dat ik gewoon echt niet misselijk ben maar wel snel trek heb en dus eet ik gewoon iets vaker een tussendoortje. Ik begin sochtends met havermout (anders krijg ik te snel trek) en om elf uur een liga en manderijn. Voor de lunch 3 boterhammen en een yoghurtje en om 4 uur weer een snack en desnoods nog een boterham. Nu, een paar weken later ben ik net over 1 kilo aangekomen dus gelukkig want ik schrok wel een beetje in het begin! Het is dus weer een beetje in balans.

Als ik per dag 1 of 2 kiwi's eet kan ik prima naar de wc en natuurlijk veel drinken. Ik drink sowieso 2 liter water per dag want ik heb zo'n dorst. Je moet gewoon een soort balans voor jezelf vinden. Het ligt maar net aan je metablisme en zo dus een kwestie van luisteren naar je lichaam. Ik heb na het avond eten vaak zo'n slaap dat ik er vroeg in lig en dan dus ook niet meer snoep. Ik heb gelukkig ook niet zo'n trek in snoep. je lichaam geeft het zelf wel aan.

Groetjes, Marijn

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Volgens de VK is het normaal als je vanaf 8/9 weken, en halve kilo per week aan komt! Dus uiteindelijk tond de 16 kilo. Maar de 1 komt in het begin veel aan en de ander aan het eind! Zegt helemaal niks! Ik ben ook een freak wat dat betreft, ik wil dat mijn kindje niks tekort komt en zorg er ook voor, maar zorg er ook heel goed voor dat ik niet te veel aan kom! Het moet er straks ook weer allemaal af!

Over je darmen, ik heb 2 weken lang verstopping gehad, had zo een pijn dat ik niet meer kon lopen, ben naar de huisarts gegaan en daar kreeg ik laxeer zakjes, speciaal voor zwangere vrouwen, kan geen kwaad dus. En verder, je kan roosvice lacto, proberen! En activia pruimen toetjes! Ik heb toen de pijn echt niet meer te houden was alles wat laxeert genomen, nou wonderen! hahahaha

8. Niet meer actief

Hoi ik ben al 20 kilo aangekomen, van 63 af, nu 83 en het boeit me niet, het zal wel goed komen, ik geef mezelf een jaar om weer op mijn ouder gewicht te komen. Ik heb ook veel behoefte gehad om te eten en heb nu eenmaal niet altijd de goeie keuzes gemaakt ;) . Ik heb een goede stoelgang, denk doordat ik veel vezels eet. Mocht het nu echt niet lukken, een heel klein borrelglaasje met olijfolie doet wonderen maar is wel super goor! succes 8)

9. Hester

Hester Niet meer actief

Vervelend die misselijkheid!
    Misschien kun je kijken welke meer calorie-arme dingen je misselijkheid ook goed tegengaan?

Volgens mij varieert het aankomen / afvallen echt heel erg per persoon.

Ik ben nu 15 weken en nog geen gram aangekomen, maar moet elke dag overgeven. Is ook niet echt fijn. :(

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik ben tegen de obstipatie aan de roosvicee laxo gegaan...werkt een klein beetje..helaas nog niet genoeg... :(

11. Esma

Esma Bekend lid

Ik ben na mijn 11de week begonnen met aankomen en bij mij was het ook doordat ik toen pas misselijk werd. En bij mij helpt ook eten tegen de misselijkheid. Sinds 2 weken ben ik meer op mijn eten gaan letten, maar toch blijf ik aankomen :x

Een glas lauw water op een lege maag en vezelrijk voedsel helpt om een betere stoelgang te krijgen, anders moet je naar de huisarts voor lactulose (ik vind dat heel erg goor).

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik was voordat ik 12 weken was ook al 8kilo aangekomen en zit nu op 13kilo boven mn eigen gewicht
    verschilt bij iedereen.

13. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    ik ben de eerste 8 weken ook drie kilo aangekomen, nu is er 1 af, terwijl nog steeds hetzelfde eet.

Ik snoepte wel veel aan het begin, maar dat ging mij later misselijkheid bezorgen dus ben ik mee gestopt.

Tegen verstopping helpt zeker twee liter water per dag drinken. Ik kan niet zo tegen lauw water op een nuchtere maag, dus dat sla ik over. Ik merk wel verschil als ik 2 dagen achter elkaar niet genoeg water drink. Genoeg vezels en veel bewegen is ook goed. Ik probeer zoveel mogelijk te lopen, ik wil geen luilak worden;)

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Tips voor de stoelgang:
    - pruimen en kiwi's eten
    - zemelen toevoegen aan je toetje
    - activia toetjes eten, of de drank drinken
    - glas lauw water op de nuchtere maag
    - veel water drinken
    - peperkoek/ontbijtkoek eten
    - Roosvicee Lacto (vind ik zelf niet lekker)

Hoop dat je er iets aan hebt?

En gewicht is bij iedereen verschillend, dus er is niet echt een standaard hoeveel-kom-ik-aan-lijstje ;)

15. heidi

heidi Actief lid

5 jul 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi ,allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie`s !Met deze tips zal ik al een eind verder komen! Het is ook allemaal nog nieuw het lichaam moet zich ook aanpassen en ik ook !
    Veel succes allemaal!
    Groetjes Heidi

Deel Deze Pagina