Hallo Ik ben nog maar 9 weken zwanger of de schimmelinfectie komt al weer om de hoek kijken. Nu lees ik veel over probiotica om het te voorkomen. Ik begrijp dat Orthica Orthiflor Start pas vanaf de laatste 6 weken genomen mag worden. Nu raden ze bij een online shop Orthica Orthoflor Original aan. De huisarts heeft wat probiotica betreft geen advies voor me. Weet iemand waarom je het niet zou mogen nemen en original wel?
Volgens mij is die original gewoon de gebruikelijke en is die start goed voor moeder en kind richting en na de bevalling. Ik ben trouwens wel heel tevreden over de producten van orthica ik slik de prenafem en mijn bloedwaarden zijn nog nooit zo goed geweest.
Op de site van Orthica staat vrij specifiek beschreven welk product je niet tijdens je zwangerschap mag gebruiken. Volgens mij staat bij bv. l-carnitine dat je die niet mag gebruiken.
Ik zou eerst zorgen om van je schimmel af te komen doormiddel van een dieet. Daar ben je nu nog op tijd mee.. Er zijn veel manieren om er vanaf te komen. Je zou kunnen googlen onder candida schimmel (hoe kom ik daar vanaf?) Ik zelf ben nu 37 weken zwanger en gebruik zelf optica original. En ben gelukkig schimmelvrij.
Dank jullie wel. Ik vind het alleen wel lastig om aan zo'n dieet te houden; zo min mogelijk suikers. Misschien moet ik er dan toch maar aan geloven.
Ik gebruikte ook de Ortiflor basis, maar ben nu overgestapt naar de Ortiflor start omdat de bevalling nadert. Ben er zeer over tevreden,ook over de prenafem trouwens.
Ik zou een combinatie doen. Dus pre-biotica nemen en daarnaast suiker proberen te schrappen uit je menu (aangezien schimmels daar voornamelijk op teren).