Hai Ik ben een paar dagen geleden voor het eerst ongesteld geworden zonder dat ik de pil slik (heb ongeveer 14 jaar aan de pil gezeten). Tot mijn verbazing is mijn cyclus netjes 27/28 dagen! Ik was namelijk erg bang dat het veel langer zou wegblijven de eerste keer(met alle onzekerheden van dien, zwanger/niet zwanger, wanneer eisprong enz). Ook merk ik nu dat ik maar 2 dagen ongesteld ben geweest. Een droommenstratie (naast alle andere klachten om dan) Toen ik de pil slikte was ik altijd zeker 7 dagen ongesteld en dagelijks meer bloedverlies dan nu...... Wie had dit ook, een normale cycluslengte de eerste keer, maar bleek daarna toch een erg onregelmatige cyclus te hebben waarbij de menstruatie wel erg lang wegbleef? En wie had gelijk een normale cyclus en bleef die ook houden? Ik moet geduld hebben om te zien of ik een regelmatige cyclus heb, maar probeer hier toch een beetje te peilen wat andere hebben.
zie mijn banner. na mijn pilstop had ik een redelijke cyclus maar de laatste 2 van meer dan 40 dagen waren miskramen.
Mijn cyclus werd korter na het stoppen, helemaal mooi natuurlijk Alleen ben ik wel echt veeeel heftiger ongesteld dan toen ik aan de pil was.. Nu even afwachten of mijn cyclus misschien langer wordt.. Zie banner.. Hoop het niet!
Spannend Charlotte!! Wanneer ga je testen? Hoop echt dat je deze keer positief test! Zo'n korte cyclus is echt wel fijn ja als je zwanger probeert te worden. Ik hoop ook echt dat ik die 27 dagen hou! De tijd zal het leren... Tricia wat erg zeg 2 miskramen! Hoop echt voor je dat het snel gaat lukken en dat het goed zal blijven gaan. Kan me voorstellen dat het extra spannend is voor jullie.
Ja, is een mooie cyclus voor jou hoor, Ann! Ik heb al 3x getest.. Helaas allemaal negatief! Vanmorgen wat bruinverlies gehad, dat betekent meestal wel dat het doorzet, dus heb het eigenlijk al een beetje opgegeven.. Ik test pas weer als ik over een paar dagen nog niets heb
Ah balen zeg! Iedere keer dat wachten dan weer! Dat zou wel erg typisch zijn 2 keer na 24 een cyclus van 27. Was de 3e ronde zeker wel superspannend (nu ook natuurlijk, maar had je al eens meegemaakt dat je later ongesteld werd)
hier de eerste keer na pilstop netjes op tijd ongi (normale hoeveelheid) maar de 2e keer heeft 3 weken geduurd. daarna werd ik zwanger
Nou, ik had mijn eitje de 3e ronde ook later, dus wist het al! Daarnaast ben ik die ronde ook op vakantie geweest, waardoor mijn ongesteldheid thuis pas kwam. Het was toen ook wel spannend idd, maar ik wist dat het later zou zijn Nu ben ik mijn standaard LF-periode al voorbij..!
Wat is LF periode? Hoe check jij wanneer je je ei hebt? Met een ovulatietest? Die wil ik gaan proberen deze keer. Omdat ik denk de eisprong te voel, kan ik kijken of het klopt. Is dat toevallig geweest dat je op vakantie niet ongesteld werd? Als het bij mij zo doorgaat ben ik wel ongesteld op vakantie, balen!
Je LF (Lutheale Fase) is de tijd tussen je eisprong en NOD (niet-ongesteldheidsdag).. Bij mij duurt die eigenlijk altijd 12 dagen. Die 3e ronde ging ik pas na mijn eitje op vakantie. Eitje was op dag 14 geweest (ipv dag 12). Dus ik vermoedde al dat mijn cyclus dan 26 dagen zou zijn.. Dag 26 kwam ik 's avonds thuis en werd ongesteld.. Tja, toeval? Vakantie- of vliegspanningen? Nou ja, het was iig weer regelmatig.. Was wel blij dat ik niet toch op vakantie ongesteld was geworden
Ohja, over mijn eitje: Ik heb het geprobeerd met ovulatietesten, maar daar werd ik eigenlijk wat onzeker van, omdat die lijn niet helemaal positief werd.. Maar ik voel mijn eitje heeel duidelijk, dus dat scheelt.. Als ik hem niet zou voelen, zou ik temperaturen ook gaan proberen!
Eerste cyclus na stoppen met pil was hier 21 dagen. Veel korter dan ik ook maar ergens had verwacht.. of dit zo blijft zullen we af moeten wachten daar dit pas mijn eerste cyclus was.. Probeer ei te vinden door vruchtbaar slijm goed in de gaten te houden en volgens mij was LF deze periode 11 dagen dus ga ik deze keer ook weer op letten..
Aha, snap 'm! Dan is het nu dus wel erg spannend! Die LF periode ga ik bij mij ook eens in de gaten houden. Erg handig. Temperatuur jij?
Nee, aangezien het pas mijn eerste cyclus was wil ik gewoon even afwachten wat mijn lichaam doet.. mocht ik met een cyclus of 2 nog geen hoogte hebben van het hoe of wat wil ik gaan beginnen met ovu testen. Tempen is niet mijn ding geloof ik haha ben 's morgens niet zo alert om dat eerst te gaan doen voor opstaan. En ik heb een duidelijke verandering in afscheiding die ik gemakkelijk in de gaten kan houden, dus daar probeer ik me eerst maar eens mee te redden.
@Charlotte. Ja ik denk ook echt mijn ei te voelen. Heb dan steken links of rechts een stukje onder mijn navel. (lijken echt mijn eierstokken) Had het alleen vorige keer 4 dagen lang. Op de 4e dag (was dag 16 van cyclus) had ik ook echt van dat slijm wat draderig is als het tussen je vingers zit en je die uit elkaar haalt. Weet alleen niet of dat dat dan de dag is van de eisprong of zelfs een dag later. Daarom probeer ik het uit te zoeken met een ovulatietest, zodat ik dat maar 1 keer hoef te doen. Als het bij mij wel werkt dan... Temperaturen gaat bij mij helaas niet. Moet soms om 05.00u gaan werken en soms 08.00u, dan weer om 18.00u. Wat voel jij bij een eisprong? @dolfijn. Dat slijm ga ik ook in de gaten houden ja. 21 dagen is ook erg kort.
Mijn 1e was 28 dagen, mijn 2e 30/31 dagen. Mijn ongesteldheid is nu juist heel licht, merk er niks van!
mijn cyclus was ook gelijk weer normaal...altans dat dacht ik...zie mijn b anner al 6 dagen overtijd en testen zijn negatief... xx
Mijn Cyclus was 32 dagen, en wel veel meer last van me ongi dan normaal. Kon goed het slijm in de gaten houden,maar heb nu al sinds me eisprong wittig slijm, dus twijfel nu wel ...
na het stoppen met de pil had ik een onttrekkingsbloeding en daarna ben ik tot op de dag van vandaag niet meer ongesteld geweest (en ook niet zwanger)