hoi meiden, ik weet niet meer wat ik ermee moet, ik ben nu 17 weken zwanger en vreselijk moe, pffft,alles wat ik moet doen is me teveel,het liefst slaap ik de hele dag, wat ik niet doe hoor! ik voel me zo'n aansteller,dus hup moet van mezelf maar gewoon doorgaan met alles,is deze vermoeidheid rond deze termijn herkenbaar? en wat doen jullie eraan? liefs.
Even contact opnemen met de huisarts of verloskundige, en even vragen of je getest kan worden op vitamine tekort en of ijzer te kort. meestal ligt dit hier aan, of aan je schildklier, of ben je gewoon zo moe door alles, en doordat je niet genoeg rust neemt om bij te tanken. als je moe bent en je kan even een dutje doen, gewoon doen, is niet erg en zelfs goed voor jezelf en uk (wat vk hier zegt) Dus even overleggen met je ha of vk
Hi meid, Ik herken het helemaal! Ik ben nu 16 weken zwanger en ben de hele dag moe! Het is echt vreselijk, bijna nergens energie voor, maar net zoals jou gewoon doorgaan. Ik probeer wel in de middag te slapen omdat ik het anders echt niet trek. Ik ben al getest op ijzertekort en schildklier, dit was het allemaal niet. Deze week moet ik weer naar de gyneacoloog en dan zal ik het wederom aankaarten. Ik weet niet of je het herkent, maar zelf heb ik het gevoel dat ik mij in de eerste weken beter voelde dan nu, na de magische 12-wekengrens waar na je klachten volgens de gyneacoloog/huisarts verdwenen moeten zijn... Mocht ik een tip krijgen van de gyn(of ergens nog op getest worden behalve schilklier en ijzer) dan laat ik je iets weten! Voor nu: toch proberen je rust te pakken en wat te minderen met dingen die je doet (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar toch!) Liefs en succes!
ik was gedurende de hele zwangerschap moe en mijn ijzer was altijd perfect, ook qua vitaminen eet ik heel gezond en bloedwaardes of bloeddruk nooit iets op aan te merken. ik denk dat het gewoon er bij kan horen hoor.. heel vervelend, dat wel.. suc6!
Ik ben nu 30 weken zwanger en van smorgens tot savonds doodmoe. Ik lig het liefst in de bank. Maar ik probeer elke keer toch wat te doen. bijv wasmachine aanzetten. Weer even zitten. Stofzuigen. Weer even zitten. Dweilen. weer even zitten...enz.
Vanaf week 6 van mijn zwangerschap, tot ongeveer de 19e week was ik ontzettend moe. Zo'n 12 uur per etmaal slapen was voor mij nog niet voldoende. Ondertussen heb ik sinds een week of 2, met fases eindelijk wat meer energie. Nu afwachten of dit zo blijft. Zowel de huisarts als de vk zegt dat het erbij hoort. Je kunt er dus weinig aan doen. Het is vervelend, je kunt er weinig aan doen. De rust nemen die je nodig hebt en niet te veel willen doen.
Ik ben nu 20+ weken en nogsteeds haal ik de avond maar amper. Ik slik gewoon vitamines en eet goed, dus kom volgensmij niks tekort. Het kan ook gewoon een fase zijn van je zwangerschap waarvan je zwangerschap gewoon even extra energie van je vraagt. Meer dan veel rusten en goed eten kan je niet doen.
Ik heb er ook zo'n last van. Wil eigenlijk alleen maar de hele dag op de bank liggen. Ijzer was goed maar las nu van alles over B12 te kort dus ik ga daar maar even op laten prikken. Heb het trouwens al mijn hele leven hoor maar nu is het wel erg extreem en altijd is mijn ijzer goed.