hey meiden wat ik mij afvraag als je begint met je menstruatie ( bruin verlies zeg maar nog geen bloed) telt dat dan als dag 1? want moet op dag drie bloedprikken maar weet niet vanaf welke ik nu moet gaan tellen.. kussiej edit mod: titel aangepast, iets duidelijkere titels aub.
volgens mij teld het pas als je roodverlies hebt maar weet het niet 100% zeker. zou anders gewoon de poli van de gyn even bellen! weet je het zeker! liefs
Ik zou gewoon ff de gyn poli bellen hierover. Als je 1 dag bruin hebt en de volgende dag echt rood dan zou ik de rode dag als dag 1 rekenen, dit heb ik gedaan toen ik voor bloedprikken moest.
als je de begin dag wilt aanhouden wbt je vruchtbare dagen zou ik uitgaan vanaf wanneer je bruinverlies hebt....als je pas gaat rekenen vanaf dat je helder rood hebt, kun je natuurlijk je "vruchtbare" dagen missen... beter iets te "ruim" gerekend dan te weinig...
heb eigelijk altijd bruinverlies voor mijn menstruatie, als ik dit bij mijn menstruatie moest rekenen was ik soms 2 weken ongesteld en had ik hele late eisprongen. Nee hoor, dag 1 is rood. Is bij mijn gestimuleerde cyclussen wel gebleken.
hoi meiden bedankt heb even gyn gebeld en die zegt dat dag 1 toch mijn bruinverlies is.. dus dan ben ik op de hoogte haha
yep, vandaar dat ik ook zeg, wbt het "uitrekenen" van je vruchtbare dagen rekenen vanaf je bruinverlies... de meningen zijn er onder verdeeld dat zul je wel gemerkt hebben, ik heb zelf altijd zoiets gehad van, als je bruinverlies hebt is dat het teken dat het verdikte slijmvlies van de baarmoeder wordt afgestoten omdat je niet bevrucht bent.... en bij de 1 begint dat met bruinverlies, en bij de ander direct met helder rood... bij mij begon het ook altijd 1 - 1,5 dgn met wat bruinig en daarna 2 dgn vol rood, en dan was ik er al weer vanaf.... dus dat is voor mij waarom ik altijd zeg gewoon rekenen vanaf de 1e dag dat je bloed(bruin)verlies hebt...