Hoi lieve dames, Wij hebben 2 kindjes en ik heb altijd een derde gewild. Mijn man niet. Ik heb hier heel veel verdriet van gehad. Nog steeds trouwens. Afgelopen weekend zei mijn man ineens dat hij toch graag een derde wil! Ik was compleet in shock. Hij zei: we zitten in rustiger vaarwater, ik heb er de laatste tijd vaker aan gedacht en ik ben nu zeker dat t geen bevlieging is. Ik ben 37, dus heb twijfels of ik t nog moet doen. De kids zijn 4 en 6. Allemaal ratio want gevoel schreeuwt ja. Ik ben meteen begonnen met foliumzuur, maar mijn vruchtbare dagen komen er deze week aan. Wat zouden jullie doen? Maandje overslaan en vanaf volgende maand proberen zodat ik 4 wk geslikt heb? Of gewoon deze maand al proberen? dankjullie!
Leuk, wij zijn ook bezig voor een derde! Bij de eerst ronde had ik ook nog niet lang genoeg foliumzuur geslikt. De kans is aanwezig dat de eerste keer niet gelijk raakt is dus ik zeg gewoon lekker deze maand proberen
dankje! Ik was 2 keer in de eerste ronde zwanger (zegt natuurlijk niks over deze keer want 4 je ouder) maar toch ga je er dan een beetje van uit dat t mogelijk is
Ik zeg wachten. We slikken foliumzuur met een reden en volgens mij wil je heel vooral een gezond kindje.
Wat leuk!! Ik zou lekker beginnen hoor, je slikt dan foliumzuur vanaf het moment dat je zwanger bent, dat is toch top?! Er zijn vrouwen die al weken zwanger zijn en dan pas beginnen met slikken, dus je bent mooi op tijd wat mij betreft
Ik slikte foliumzuur vanaf de positieve test. En mn dochter werd geboren met een open rug. Zal nooit weten of het niet zo was geweest, als ik eerder was begonnen maar goed.. Neuroloog raad nu aan 3 maanden van te voren al te beginnen met slikken. Dacht er altijd vrij makkelijk over maar ga bij een volgende echt wachten
Wat schrikken zeg! Nu ook indicatie voor verhoogde dosis foliumzuur slikken dan ? Ik slikte bij de eerste netjes een maand van tevoren. En bij de tweede al sinds diezelfde maand als de eerste Haha. Van zwangerschap, over in borstvoeding en daar vitamine voor genomen met foliumzuur. Gestopt met bv, diezelfde periode besloten voor een tweede kindje te gaan dus maar gewoon doorgegaan met slikken. Was toch al bezig. Helaas tweede kindje met een schisis geboren, al had foliumzuur daar geen invloed op volgens de gyn. Nu bezig voor de derde maar geen indicatie om dubbele dosis foliumzuur te slikken.. in januari wisten we dat de kans groot was dat we ergens begin dit jaar wilden gaan beginnen, dus ik slik nu sinds januari foliumzuur.
Ik zou persoonlijk even wachten. Hoe lang is 1 maand extra nou. Misschien voor jezelf ook fijn om er nog iets langer over na te denken omdat je ook schrijft het niet zeker te weten. Ik heb zelf eerst een detoxkuur gedaan voordat we t weer gingen proberen. Weet ook niet of je hormonale anticonceptie gebruikte? Dit kan ook even duren voordat je lichaam weer op de regel is
O jeetje.. dat lijkt me ook wat.. vooral omdat je dan continu blijft twijfelen of je het had kunnen voorkomen.. Dit gelezen te hebben zou ik niet 1 maar 3 maanden wachten..
Die twijfel is puur de angst, want t gevoel wil t zoo graag . Dus willen t zeker doen. Maar gewoon bang voor nare dingen, ook na die missed abortion. Ik gebruik geen hormonale anticonceptie. Cyclus is heel regelmatig en precies. Ik heb besloten toch te wachten tot volgende maand. Better safe than sorry! Dankjewel.
Misschien kan je je man ook aan de multivitamine doen!! Na 3 maanden is de zaadkwaliteit met 70 procent vergroot . Dus mocht het wat langer duren heb je iig goed zaad
Ik wist niet foliumzuur daar helemaal geen invloed op had! Wel gezien op de echo de schisis? Ik krijg dan inderdaad een verhoogde dosis foliumzuur. Schijnt ook weer dat sommige vrouwen meer 'nodig' hebben ervan..
Ja je denkt er wel aan. Maar goed ik heb inprincipe alles geslikt, en me aan alle eet/leef regels gehouden tijdens de zwangerschap. Dus veel meer had ik ook niet kunnen doen. En ook met foliumzuur komt het gewoon voor. Het verkleint de kans, maar de kans is niet nul. Soms heb je gewoon pech denk ik
Als je voor de bevruchting al begint met innemen, dan heb je het sowieso al in je systeem. Waarom wachten?
Omdat dus aangeraden word om het 3 maanden voor bevruchting te slikken om de kans op open ruggetje of hazenlip te verkleinen.
Ik heb zelf een hazelip, terwijl mijn moeder toendertijd braaf ruim voor de zwangerschap foliumzuur heeft geslikt en ik ken genoeg dames die pas na 3 maand achter het zwanger zijn kwamen en een gaaf kindje hebben gekregen. Garanties krijg je nooit.
Klopt.. maar als je de kans kan verkleinen is dat toch al heel wat waard.. je eet ook geen rauw vlees tijdens de zwangerschap terwijl de kans op toxoplasmose ook redelijk klein is, maar je sla jezelf toch voor je kop als het wel zo is..