Foliumzuur en maand wachten of al proberen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JFelice, 9 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    je eitjes zitten al in je lichaam sinds je geboorte. Dus gaat het puur om het foliumzuur in de rest van je lichaam. Als je voor je eisprong begint met slikken, is het foliumzuurpeil op het moment van innesteling prima om de kans te verkleinen. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van mijn verloskundige.

En ja je hebt gelijk, je wil de kans zo klein mogelijk maken, maar daarvoor is 3 maand voor bevruchting foliumzuur slikken niet per se noodzakelijk. Als je slikt vanaf het moment van kinderwens heb je echt genoeg in je systeem op het moment dat het raak is. Ook al is dat in de eerste ronde al.

De vergelijking met rauw vlees eten vind ik persoonlijk hierbij niet op gaan, sorry...

Malbec vindt dit leuk.
  2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zowel apotheek, verloskundige als ziekenhuis zeggen dat je het beste 4 weken van tevoren begint met foliumzuur.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/foliumzuur?product=foliumzuur

https://deverloskundige.nl/over-de-verloskundige

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.catharinaziekenhuis.nl/files/Patient/Patientenfolders/_ScreensPages/Algemeen/GYN-008-Foliumzuur_bij_kinderwens_en_zwangerschap.pdf&ved=2ahUKEwiW-p-c-YHqAhVN2qQKHenaAIc4ChAWMAB6BAgEEAE&usg=AOvVaw0TGSiolNZXP3nuPR035dt6

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    de linkjes kon ik niet volgen in jouw post, kwam niet op andere sites uit waar ze naartoe zouden moeten gaan.

Maar goed, ik zie dat je zelf google gebruikt voor de info. Ik heb het fysiek gevraagd aan mijn vk. Ik herhaalde in mijn post wat ze zei... En dat is dat je in principe bij slikken voor je eisprong er in principe genoeg foliumzuur in je systeem zit op moment van bevruchting danwel innesteling.

In het meest ideale geval slik je het direct na stoppen van de pil of verwijdering van spiraal o.d.. Uiteindelijk is dat ook maar 2 weken voor je eisprong als je direct weer een cyclus hebt.

Daarom mijn opmerking: waarom wachten.

En daarbij, het is toch ook niet gezegd dat TS meteen in de eerste ronde in verwachting raakt.

Ik heb nu wel een beetje het gevoel dat er nu ineens een schietschijf op mij gericht is, omdat ik er wellicht anders over denk en ik puur herhaal wat mijn vk heeft gezegd... Ik denk dat TS uiteindelijk zelf de weloverwogen beslissing neemt wat voor haar goed voelt. Maar ga mij niet allemaal over de vingers lopen tikken a.j.b..

4. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    dankjewel voor je toevoeging! Ik heb bij de andere 2 kindjes 4 wk van te voren foliumzuur geslikt. Door de miskraam hierna ben ik wat angstig om weer zwanger te worden, dus heb ik maar besloten te wachten tot komende maand :)

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Helemaal goed toch! Ik hoop dat het jou snel gegund is hoor!

Helaas is mijn zwangerschap afgelopen weekend misgegaan... dus ook met ruim van tevoren foliumzuur innemen (ik slikte het al sinds januari) heb je ook geen garanties. Ik blijf wel gewoon braaf doorslikken en hoop dat het ons snel weer gegeven is. Ik heb er geen angst voor om er weer voor te gaan zodra het kan. En hoe het dan met eventuele angsten zal zijn... tja, we zullen zien.

6. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Heel veel sterkte! Hoe ver was je? Ik heb me zooo alleen gevoeld na die missed abortion. Vond t super zwaar. Sterkte!

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ze zag zondag (met 10+1) op de echo dat het met 8+3 was gestopt. Zondagavond kwam het vanzelf op gang en gisteren heb ik de vrucht verloren.

Ik kan heel goed praten met iedereen over ons verlies en we hebben de vrucht ook een speciaal gedenkplekje gegeven. We zijn hier enorm open in, ook naar de kinderen toe. Dat helpt wel enorm. Neemt niet weg dat je je letterlijk en figuurlijk leeg voelt.

Deel Deze Pagina