Tot nu toe viel het met de misselijkheid erg mee. Ik moest elke week een enkele keer overgeven, maar daar bleef het dan ook bij. Maar sinds donderdag komt alles wat ik eet en binnen 2 uur weer uit. Ik ben de hele dag misselijkheid en zelfs het kleinste stukje brood wat ik eet, spuug ik later weer uit. Ik probeer wel veel te drinken, maar door de misselijkheid gaat dit ook moeilijk. Ik heb verder geen koorts, alleen hoofdpijn. Maar dit zal meer komen door het feit dat ik gewoon honger heb Ik ben ondertussen al veel energie kwijt, lig eigenlijk de hele dag in bed en moet na een beetje inspanning weer gaan liggen. Slapen doe ik dan niet, het is meer lichamelijk vermoeid. Nu weet ik alleen niet of ik moet wachten tot dit vanzelf overgaat of hiermee naar de verloskundige of huisarts moet? En als ik naar de vk of huisarts ga, wat gaan ze voor me kunnen doen? Ik vind het raar dat ik zo goed als in mijn 2e trimester zit en dat juist nu de misselijkheid komt opzetten. Bij mijn zoontje was ik ook wel misselijk, maar daar bleef het bij 1 overgeefbeurt per dag en dat om de dag. Ik kon me dus wel opladen en na 1 keer overgeven was de misselijkheid ook weg. Dit heeft aangehouden tot 17 weken, daarna nergens meer last van. Ik geef ook nog borstvoeding, iets wat ik nu probeer te beperken tot 2x per dag om niet helemaal "leeggezogen" te worden. Hebben jullie tips/adviezen?
Hoi Cestmoi, vervelend dat je er nu nog last van krijgt. Wij zeggen gewoonlijk dat misselijkheid tot een week of 16 normaal is en dat het dan bij de meeste mensen wel verdwenen is. Slechts 2% van de vrouwen die misselijk zijn in het begin blijven het de heel zwangerschap. Het is dus op zich nog in een normale periode, als je maar wel wat voedingsstoffen binnen krijgt en kunt drinken. Je moet erop letten dat je niet uitdroogt. Er zijn medicijnen die je via de huisarts kunt krijgen om de misselijkheid te temperen. Je zou eens kunnen bellen. Misschien heb je het maar heel even nodig. Verder toch maar toegeven aan extra rustmomenten. Het zal echt wel beter gaan over een tijdje. Over je grenzen gaan helpt toch ook niet mee helaas. Maar wel bezig blijven iig, doe misschien dingen waar je energie van krijgt. En weet dat elke zwangerschap de klachten vaak meer zijn, (eerder beginnen) en langer aanhouden.... Groetjes Brigitte