Foliumzuur, Gravitamon??

Discussion in 'Zwanger worden' started by sara1988, Jun 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Hallo,

Ik ben begonnen aan mijn laatste pil strip en wil hierna proberen zwanger te worden, is het verstandig om nu al foliumzuur in te gaan nemen?
    Ik heb v/d week Gravitamon gekocht (wit/geel doosje) en daar staat op dat je ermee kan beginnen zodra je met de pil gestopt bent.
    Iemand toevallig ook de tabletten van Gravitamon gebruikt en kan me raad geven?:)

Groetjes Sara

2. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,284
    0
    0
    Hoi Sara 1988, ja dat is wel verstandig om het nu al te gaan slikken dan bouw je al een voorraadje op. Ik slik ook Gravitamon en begon ook met slikken toen ik mijn laatste strip in ging! Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je kunt het beste nu al beginnen met slikken. Je lichaam moet een bepaald peil opbouwen, dat duurt een week of vier als je ze dagelijks slikt. Vandaar dat geadviseerd wordt om al te beginnen voordat je werkelijk met zwanger worden bezig gaat. Van vitaminen en foliumzuur kun je geen overdosis krijgen, het overschot plas je gewoon uit.

Het is niet nodig om Gravitamon te nemen of speciale zwangerschapsvitaminen. Je kunt bij het KV ook gewoon een potje met foliumzuurpillen kopen. Dan ben je maar een euro of drie kwijt in plaats van die dure vitaminepillen. En de werking is precies hetzelfde! Het gaat om het foliumzuur, de andere vitamines krijg je voldoende binnen als je gezond eet.

4. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik ben ook alvast begonnen met foliumzuur, op het moment dat ik zwanger ben ga ik over op de multivitaminen van davitamon met visolie. Kan nog wel maanden duren voordat ik zwanger ben en die multivitamine zijn toch best prijzig!

Share This Page