Wie weet er raad?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Smokey11, Oct 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Hoi Allemaal,

terug van weggeweest.
    Mijn dochtertje Quinty is nu 4 jaar en nu hebben we sinds 2 maanden besloten om voor een 2e te gaan.
    Mijn eerst zwangerschap verliep vrij goed was snel zwanger alleen wat last van rug.
    Mijn bevalling daarin tegen was heel snel en daarna veel vervelende dingen meegemaakt in het ziekenhuis met hechten etc.
    De eerste 3 maanden heeft ze bijna 20 uur per dag gehuild (krijsen zeg maar gerust) bleek koemelkallergie te hebben.
    Ook heb ik (nu nog steeds) veel last van urine verlies tijdens het paardrijden (fanatiek 5 dagen rijden en wedstrijden) en dit alles heeft ons lang doen twijfelen of we nog een 2e wilden.
    Nu dus de knoop doorgehakt maar ik kom er niet echt uit met mijn cyclus.
    De eerste keer na stoppen van de pil 25 dagen na menstruatie weer opnieuw de menstruatie maar nu al binnen 20 dagen weer een menstruatie.
    Ook heb ik heel veel last van mijn eisprong kan dan bijna niets zelfs niet lopen door de steken in mijn buik/zij.
    Deze symptomen ken ik niet van de eerste keer.
    Mijn eisprong dus omstreeks afgelopen maandag gehad (ook ovulatietesten gedaan) maar dus vandaag al ongesteld!
    Is dat niet erg snel?
    De eerste keer ben ik in november gestopt met de pil en in jan was ik zwanger.
    Ik ben nu 33 jaar dus mijn leeftijd zal kan er iets mee te maken hebben?
    wat moet ik nu doen om mijn cyclus uit te rekenen?
    bedankt!

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Ik zou voorlopig je lichaam even de kans geven om weer een goede cyclus te geven. Behaalde resultaten in het verleden geven geen garanties dat het weer meteen op orde is.

3. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Ik zou gaan bijhouden in een appje wanneer je ongesteld wordt, evt met temperatuur of ovulatietesten. De eerste tijd kan het nog wat onregelmatig zijn namelijk.
    En ben je al wel eens bij een bekkenfysiotherapeut geweest? Lijkt me erg vervelend om op zon jonge leeftijd last te houden van incontinentie, zij kunnen wel veel met oefeningen etc..
    Sterkte!

4. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    haha ja dat snap ik wel dat dat zo is. maar ik vind de symptomen zo heftig allemaal ik had dat toen niet en vooral daar maak ik me zorgen over. binnenkort ook een weekendje heerlijk weg maar weet dus niet of ik dan kan gaan zwemmen (tampons is echt een no go bij mij doet zo zeer altijd zo geweest ook toen ik jonger was) want die cyclus kan er geen vat op krijgen.... pfff.... lastig allemaal z'n vrouwenlichaam hahaha

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,511
    13,799
    113
    Female
    Noord- Holland
    Temperaturen!

6. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    ja ook bij bekkenbodem fysio geweest meteen na de bevalling eigenlijk al. heeft helaas niet geholpen. ze weten ook niet zo goed waar het vandaan komt. kan zijn dat de bekkenbodem wat "beschadigd"is omdat mijn bekkenbodem heel strak en sterk was door het paardrijden. is idd niet leuk maar alles went hoe vervelend het soms ook is...bedankt voor jullie reactie's.

7. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Mocht je wel willen zwemmen tijdens je menstruatie dan heb je ook een soort sponsjes die je kan inbrengen (google op saunatampon). Inderdaad is het lastig dat je meer last heb van je hormonen maar eigenlijk logisch, als je na je zwangerschap snel begonnen bent stapel je wel hormonen.. Zelf zeven jaar de pil gebruikt voordat de oudste geboren is en erna nog heel even, maar al die tijd last gehad van zware depressies (kwam ik pas later achter dat dat de oorzaak was).
    Je zou een chlorellakuurtje kunnen doen om je hormoonbalans wat te herstellen, soort detox.

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ik heb bij de eerste nooit mijn eisprong gevoeld en bij de tweede wel een aantal keer.. de eerste keer na het stoppen met de pil 5 dagen ontzettend buikpijn gehad, toen mijn neefje mij met het zwemmen in mijn buik schopte kon ik wel huilen. Later werd dit minder.

Zou zeker even afwachten wat je cyclus gaat doen

9. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    ben nu ondertussen al vanaf maandag heel erg ongesteld heb nog nooit meegemaakt zo heftig iemand daar ervaring mee?

10. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Wellicht toch ontpillen??

Share This Page