Foliumzuur in andere vorm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door riga01, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hmm, fijngemalen door de speculoospasta, pindakaas, sandwich spread oid en op de boterham dan? :(

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Riga@ jij vraagt : Het is trouwens geen probleem foliumzuur te slikken voor een hele lange tijd toch? Aangezien ik al ruim een jaar foliumzuur slik.

Meis zie mijn onder schrift, ik ben wel een keer er mee gestopt , maar nu moest het weer anders helpen ze je niet in mmm!
    Nee kan dus geen kwaad .

3. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    ik heb hier ook heel veel problemen mee gehad toen ik er aan begon overal navraag gedaan of het ook in een nadere vorm te krijgen was maar nee alleen pillen. nu heb ik ze van de apotheek die mag je gewoon kapot bijten zit geen smaak aan en ik neem ze met water in. die van de kruidvat enz kon ik ook niet innemen. ik kan namelijk ook geen pillen slikken. dit kon geen kwaad zei de apotheek dus doe ik het zo.

hoop dat je er wat aan hebt.

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    DAGRAVIT ALL DAY ENERGY BRUISTABLET (sorry voor de caps maar ik heb dit gecopyeerd van google ;)

zit foliumzuur 200% adh in...

Weet niet of ik hier de link mag neerzetten, misschien word ik dan gezien als reclamemaker, maar als je bij google foliumzuur bruistabletten intikt, dan is het de tweede link ;)

5. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    @pjpj: Bedankt voor de tip maar de rillingen lopen al over me rug als je dat zegt. Kapot bijten gaat echt niet lukken dat vind ik misschien nog wel erger dan in een keer doorslikken hihi

@slunae: (ik ga me nu echt een kneus voelen :$) maar bruistabletten ga ik helemaal van over m'n nek :(

Ik heb het vandaag geprobeerd door me smoothie toen ik het mini pilletje helemaal plat had gestampt. En ik moet zeggen, dat is wel een redelijk goede oplossing. De eerste slok moest ik nog een beetje denken aan "he bah het pilletje zit erin",maar dat idee ging al snel weg! Bedankt voor jullie tips dames!

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha, ik vind bruistabletten zelf ook smerig, maar ja, kwestie van neus dicht en slikken maar, je moet er toch iets voor over hebben om het binnen te krijgen denk ik maar :)

Enne,... bestaan er geen injecties dan die de huisarts kan geven in dit soort situaties ??

Mooi dat het nu gelukt is met een smoothie in ieder geval, en nu volhouden !!

7. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Bestonden er maar injecties voor! Prik mij maar lek haha. Erg eigenlijk,ik heb liever injecties dan dat ik een klein tabletje moet doorslikken.

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha ja als je het zo bekijkt is het wel een tikkeltje apart ;) Maar ja, een fobie is een fobie.. en je kan het nou eenmaal niet zonder 20 minuten struggle..

Eigenlijk zou je een manier moeten vinden om jezelf voor de gek te houden, dat je het dus wel slikt, maar niet weet dat je het aan het slikken bent...

Is het eigenlijk voorgekomen uit een soort angst ? Dat je bang bent dat je je verslikt oid ? Of bang dat je het niet helemaal door kan slikken ? Dat het blijft hangen ? Of is het iets anders ?

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik ontbijt elke ochtend met yoghurt en fruit uit de blender. Laagje water pilletje erin. Lost op. Yoghurt erin blenden. Zooitje fruit erin en klaar.

Dat van melkproducten is bij ijzer. Dus na de gezonde maaltijd even wachten met het toetje!

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    O en als je groen eet dus ijzerrijk neem daar dan een glas sinasappelsap bij. Die zorgt voor betere en meer opname van de ijzers.

11. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    @aloha: Ja het pilletje in me sapje werkt ook het beste, en dat wist ik niet maar ik neem altijd een glas sinasappelsap bij m'n eten. Elke avond eigenlijk :)

@slunae: Nee dat is het gekke. Ik heb nergens een angst voor (op het pilletjes gebied). Maar heb van jongs af aan al problemen ermee. Ik wou dat ik wist hoe ik eraan kwam,dan had het vast makkelijker aangepakt kunnen worden.

Deel Deze Pagina