Moet volgende week voor een echo en hoe dichterbij het komt, hoe banger ik word dat het weer fout gaat. Is het altijd zo dat zwangerschapsverschijnselen afnemen als het niet goed zit, want ik ben nog steeds misselijk dus dat zou dan een goed teken zijn. Na de vorige keer zie ik erg op tegen de echo, ben bang dat er iets mis is, ook al wijst niets daarop.
snap 't goed meid, het is ook superspannend in 't begin!! (en daarna ook nog wel hoor, maar dan ben je veel relaxter vind ik) hou je taai en heb vertrouwen dat 't goed gaat! zolan jij er 'n goed gevoel bij hebt en je voelt je goed, gaat 't waarsch. met je beeb ook goed! probeer te genieten, ook al is dat soms moeilijk!
Hey Lin, Nee, hoor! Bij mij verdween de misselijkheid ongeveer na de eerste drie maanden. Daar was ik toch blij om, hoor! Maar je merkt aan andere zaken dat je zwanger bent, he. Je buik begint te groeien en na een tijdje voel je je kindje duidelijk bewegen. Dan heb je toch een geruststelling. Pieker maar niet te veel. Dat leidt meestal nergens toe. Ik wens je een gezonde zwangerschap toe!
zoals al eerder gezegd door vk het is nergens bewezen dat het afnemen van zwangerschaps verschijnselen betekend dat je niet zwanger meer bent. verder is het heel normaal dat je veel piekert, ik had bij de echo van mijn eerste, dat ik dacht van er zal wel niets zitten. nou er zat wel degelijk iets.
Ja dat er iets zit weet ik wel, ik heb mijn eerste echo gehad met 7 weken. Maar ja een miskraam (heb ik in januari gehad) maakt je toch onzeker ook al wijst niets erop dat het fout zit. Nou ja nog even en dan weet ik meer.
Heej, dat wil verder niks zeggen hoor, ik was de 12 weken al voorbij, voordat ik wist dat ik zwanger was, ben dusz ook noooit misselijk geweest, of wat voor verschijnselen dan ook! ik ging elke weekend uit, en drinken, en als die dingen die anders niet goed zijn, maar tot nu toe gaat het gelukkig allemaal goed, dusz als je misselijkheid al af zou nemen, zou dat alleeen maar mooi zijn, en dan hoef je nog niet bang te zijn dat er iets met je kindje is! maar iig suc-6 bij de echo.. liefs...
veel succes bij de echo Lin, ik kan me je zenuwen wel voorstellen. Bij mij zijn ze afgelopen vrijdag pas enigszins geruststeld. Ik duim voor je Karin
Even voortbordurend op dit onderwerp...ik ben inmiddels in de 6e week en ik heb ook last van afnemende verschijnselen. Mijn borsten doen nog steeds wel pijn, maar naar mijn idee groeien ze niet meer en ik heb verder helemaal nergens last van (eigenlijk ook bijna niet gehad ). Ja, beetje duizelig af en toe. Ben ik gewoon gezegend met een prettige zwangerschap, of...is het wat anders? Kan iemand mij hiermee helpen?
Hey Daphne, Je moet je niet te snel zorgen gaan maken of achter alles iets gaan zoeken. Probeer het hoofd koel te houden. Bij mij wisselden de zwangerschapsverschijnselen elkaar af. Je borsten kunnen, maar hoeven niet continu pijnlijk te zijn, je hoeft je ook niet alle dagen duizelig te voelen, enzovoort. Wees blij dat je je eens een dagje "normaal" voelt. Ik weet wel dat het gemakkelijker spreken is hoe verder je bent in de zwangerschap, maar ik heb toch onthouden dat ik me niet te snel zorgen mag maken. In het begin piekerde ik ook over vanalles en nog wat. Vanaf de 12e week was ik al wat geruster en sinds ik ons kleintje dagelijks voel, ben ik bijna 100% gerust. Ik zeg opzettelijk "bijna", omdat je toch altijd denkt van "laat er nu die laatste maanden niks meer mis lopen". Ik wens je veel gemoedsrust toe en hou vast aan de mooie momenten (echo's, het voelen van de baby, enz...). Groetjes
Hoi Elpee, bedankt voor deze opbeurende woorden! Ik heb me er inmiddels wel bij neergelegd en denk maar dat ik gewoon een fijne zwangerschap heb! Ik heb van het weekend zelfs meegedaan aan een potje softball! Lekker rennen en vliegen! Natuurlijk maak ik me af en toe nog weleens zorgen, maar niet echt veel meer. Ik ben nu alleen nog maar nieuwsgierig naar de eerste afspraak met de verloskundige! En de echo!!!