Hoi meiden, Ik woon in het buitenland en hier staat op de verpakking ipv ug (zo een andere letter g ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel) staat er mcg. Nu weet ik dus niet hoeveel het is? Ik weet dat 400ug wordt aangeraden maar deze tabletten bevatten 174mcg foliumzuur. Ik moet er 2 per dag van de dokter (op verpakking staat 3) Hiervoor slikte ik 800ug. Misschien is er hier iemand die wat meer verstand heeft van de waardes, Bedankt alvast
1 mcg is 1 ug. Met 2 tabletten zit je dus nog niet eens aan de geadviseerde 400. Ik zou er dus zeker drie nemen. Overdosering kan namelijk haast niet bij wateroplosbare B-vitamines. Maar te weinig kan bij een zwangerschap wel kwaad.
Bedankt Maria! Jaa ik vond het ook al zo laag klinken! Er zit ook vitamine d en calcium in de tabletten. Is het wellicht een idee om 1 800ug tablet foliumzuur die ik nog had liggen met 1 tablet met dus 174mcg foliumzuur, 267mg calcium en 100iu vitamine d te combineren? Of zal ik 3 van bovenstaande tabletten nemen, wat zouden jullie doen?
1 mcg = 1 ug Zoals Maria al zei. Voluit zeg je namelijk: Microgram en het Griekse symbool voor micro is Mu (ofwel een vreemde u met een streepje aan de onderkant voor).