Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelabend, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Ik heb 2 prachtjongens van 4 en 6..
    van beide snel zwanger geraakt, de eerste door de pil heen en de tweede in ronde 2.
    We zitten nu in ronde 23 voor onze laatste wonder.
    Soms denk ik dat het er nooit meer van zal komen, en toch elke maand probeer ik hoop te houden. Deze maand met vitamine b12 supplementen begonnen ivm met tekort, ik doe vruchtbaarheidsyoga.. je moet wat. En drink granaatappelsap en eet elke dag een granaatappel. Dit heb ik natuurlijk niet alle 23 maanden gedaan maar ben ik pas mee begonnen.
    Los laten heb ik al maanden achtereen gedaan.
    Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen en deze maand was gisteren mijn ovu test positief op dag 15. Ik mag in april terug naar de gynaecoloog, dit omdat ik vermoedelijk (3/4 dagen overtijd) zwanger ben geweest in april vorig jaar. Ik had een hele licht positieve test. Maar bij 1 merk. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Andere gynaecoloog en dus ziekenhuis om raad vragen of wachten tot april? En hebben jullie nog de gouden tip om zwanger te raken naast het vrijen natuurlijk 😊
    Sorry voor m'n lange verhaal. Ik tot vorige week amper hierover ergens mijn verhaal kunnen vertellen.. ik schaam me er ergens best voor dat het maar niet wil lukken.

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb n maand eerder dan de gynaecoloog gezegd had n afspraak gemaakt, nadat de laparoscopie niets bijzonders uitwees en we naar huis werden gestuurd om het weer zelf te proberen. Ik weet niet of elke gyn dat ok vindt maar die van ons heeft er geen probleem van gemaakt.
    Mss even bellen en vragen of je nu al een afspraak kan maken?

3. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0

Ik heb in oktober aangegeven dat we al zolang bezig zijn.
    Maar omdat ik al 2 kinderen heb met dezelfde man, vind ze dat het gewoon weer zou moeten lukken.. nu heb ik zelf het idee dat het bij de innesteling fout gaat.. ik ben eens in de zoveel maanden heel heftig ongesteld, en heb dan echt lichtpositieve testen 1/2 dagen voor nod.
    Wel tuur streepjes.. dat wel.
    Ik raak na bijna 2 jaar het vertrouwen een beetje kwijt in m'n lichaam.
    Maar jij bedoeld dat ik een afspraak kan van maken in maart ipv april.. of begrijp ik je nu verkeerd?

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Maar je zou toch altijd de gyn even kunnen bellen om te vragen of je misschien eerder mag? Als je al in ronde 23 ben, dan ben je toch al meer dan een jaar bezig?
    Vind het ongelofelijk dat je tot april moet wachten terwijl het niet eens een duidelijke miskraam is geweest.

5. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Ze was vrij duidelijk over dat ik vanaf aprildus ook opnieuw moest gaan beginnen met rondes tellen.. dan zou ik dus nu in ronde 9 zitten..
    ik vind het ook raar maar dat is hoe ze in Nederland werken.. werd mij verteld.. daarom vraag ik hier om advies.. wat te doen?

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Het afwacht beleid is herkenbaar. Wij zitten nu in de MMM. en omdat kans hebben natuurlijk zwanger te raken worden eerst standaard onderzoeken gedaan en dan word er bepaald of we zelf nog moeten proberen of niet. Nu is er bij mijn man wel afwijkende zaadkwaliteit gevonden maar daar word zelfs een beetje vaag over gedaan want ondanks dat hebben we wel een zoontje.........

7. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0

Ik vind dat wachten best wel zinloos na zoveel maanden..
    ik hoef niet meteen een iui oid hoor maar gewoon wat meer onderzoeken zou fijn zijn.. een oorzaak zou mij al zoveel meer rust geven snap je?
    Wel fijn om te horen dat jullie alsnog een zoontje hebben mogen krijgen!

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    De innesteling kan ook mislukken omdat de vrucht niet goed is vanwege de input van het sperma. Dus je kan ook je vertrouwen verliezen in het lichaam van je man...

9. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Dat wist ik niet! Kan het zaad van de man zo snel achteruit gaan?

Deel Deze Pagina