foliumzuur of gravitamon?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ben vanmiddag bij de apotheek geweest omdat ik foliumzuur moest halen.
    Nu waren daar 2 medewerksters en ze zeiden me allebei iets anders.
    De een zei dat ik moest beginnen met foliumzuur en na 10 weken zwangerschap over moest gaan op gravitamon, terwijl de ander zei dat ik ook wel meteen met gravitamon kon beginnen.
    Nu weet ik dus niet echt meer wat ik moet doen.
    Hoop dat er hier iemand is die hier iets over weet.

Liefs

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi
    In gravitamon zit al foliumzuur en ook nog andere vitamines. Ik zou daar mee beginnen, zodat je in elk geval alle vitamines binnenkrijgt.
    Je hoeft hiervoor niet perse naar de apotheek hoor, die hebben ze ook bij de drogist. Ook vaker van het eigen merk (zwangerschapsvitamines) en dat scheelt in de prijs.

3. Niet meer actief

oke dan probeer ik dat denk ik weer, heb ik ook al eerder gehad
    maar ik schrok omdat de 1e zei dat in gravitamon vit A zit wat giftig zou zijn voor een baby.
    maar als ik bij mezelf denk dan heb ik zoiets van: als dat zo giftig is waarom stoppen ze dat dan in zwangerschapstabletten?
    maar dat zal dan wel weer aanmij liggen.
    dank je voor je reactie

liefs

4. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik heb ook begrepen dat je beter geen vitamine A kunt slikken als je zwanger bent...

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    in gravitamon (voor voor, tijdens en na de zwangerschap) zit juist geen vitamine A omdat het idd niet goed is als je daar teveel van binnenkrijgt.

Het maakt voor de zwangerschap in principe niet uit of je alleen foliumzuur of multivitamine met de juiste dosis foliumzuur slikt. ALS je maar voldoende foliumzuur binnenkrijgt

maar tijdens de zwangerschap is het wel belangrijk ook voldoende vitamines enzo binnen te krijgen, dus dan wordt vaak geadviseerd om niet alleen foliumzuur, maar multivitamine (voor zwangere vrouwen) te slikken

6. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Zelf zal ik dan ook kiezen voor de Gravitamon, is nu goed voor jou en straks ook goed voor de kleine.. succes toegewenst ! :D

7. Ireen79

Ireen79 Actief lid

4 jun 2007
    109
    0
    0
    Je kunt doen wat je zelf wilt hoor.

Zelf ben ik eerst begonnen met alleen foliumzuur, want je weet nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent en Gravitamon is gewoon veel duurder dan alleen foliumzuur.

Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was ben ik overgestapt op Gravitamon.

Wat die apothekers-assistente zei over vitamine A en Gravitamon is absolute onzin, ze zou zich echt moeten schamen dat ze dat niet weet! In Gravitamon zit helemaal geen vitamine A. Er zit wel een stof in die je lichaam zelf om kan zetten in vitamine A, namelijk beta-caroteen. Maar je lichaam zet dit alleen om als het nodig is, dus daardoor krijg je nooit teveel vitamine A binnen.

8. Niet meer actief

oke, dankjewel allemaal

ik begin dan nu gewoon met foluimzuur (omdat ik nog niet zwanger ben) en dan zordra ik weet dat ik zwanger ben stap ik over op een mulitvitamine (voor zwangere vrouwen).

Allemaal bedankt voor de reacties
    Nu heb ik weer een twijfel minder

Liefs

Deel Deze Pagina