foliumzuur of multivitamine

Discussion in 'Zwanger worden' started by MSL12, Mar 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Mijn gyn had mij aangeraden om tot 10 weken foliumzuur te slikken en daarna over te stappen op multivitamines. Nu slik ik de vitaal zwanger (mega)pillen van Kruidvat.
    Wat extra vitamientjes kan sowieso geen kwaad :D

2. RachelJulia

RachelJulia Nieuw lid

Mar 4, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!

Ik ben verloskundige in opleiding en wij adviseren in prinipe alleen foliumzuur aan, vanaf het moment dat je zwanger wilt worden. Als je gezond leeft/eet heb je geen aanvullende vitamines nodig, dit is vaker schadelijker dan bevorderlijker. Mocht je toch een multi willen gebruiken dan voor zwangere vrouwen/zwanger worden en dan moet je kijken wat de dosering is voor foliumzuur, zodat je geen dubbele dosering binnen krijgt!

Groetjes

3. marly87

marly87 Actief lid

Jan 8, 2012
    463
    0
    16
    Ik slik alleen foliumzuur. Zodra ik zwanger ben ga ik over op een multivitamine voor zwangere vrouwen.

4. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,385
    200
    63
    ik heb vandaag multivitamines gehaald, zat idd te twijfelen tussen dat of gewoon foliumzuur, bij de drogist zeiden ze dat als je gezond eet en zeker weet alle voedingsstoffen binnen te krijgen dat je dan beter voor foliumzuur kon gaan, ik weet van mezelf dat ik niet elke dag gezond eet en genoeg groente en fruit binnen krijg dus heb ik toch voor multivitamine gekozen.

was nog best even lastig want daar heb je ook nog best veel merken van, ik zocht er een die je maar 1x per dag moet en die niet te groot is, ik heb nu davitamon compleet mama en zat ook nog te twijfelen tussen gravitamon omdat ik daar ook veel over had gelezen maar die leken net weer iets groter/dikker maar vroeg me af of er nou nog veel verschil tussen zit of niet?

5. minimee

minimee Bekend lid

Dec 3, 2011
    852
    79
    28
    Ook verwarrend; ik was zojuist bij De Tuinen..heb daar multivitaminen voor tijdens de zwangerschap gehaald. Zit eigenlijk alles in wat je nodig hebt..biocaroteen, omega3, foliumzuur 400mg en verder alle aanvullende vitamines. Ik snap alleen niet dat die verkoopster daar adviseerde om daarnaast ook nog foliumzuur te slikken??? Lijkt me een beetje overdreven toch? Of is dit wel nodig? Zij adviseerde ook om 4 weken voor mogelijke bevruchting te starten met die multivitaminen.. ik ben wel al een maand of 2 bezig met foliumzuur slikken en had zoiets van; met die multivitaminen begin ik dan wel als ik zwanger bén. Wat denken jullie??

6. minimee

minimee Bekend lid

Dec 3, 2011
    852
    79
    28
    Iemand :D??

7. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Ik gebruik ook de multivitamine van Davitamon. Ik word echt misselijk van die tabletjes die alleen foliumzuur bevatten. Plus dat ik zelf wel wat vitamine kan gebruiken :)

8. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ik gebruik al een poosje Prena Fem (homeopatisch (Orthica) waar Foliumzuur al inzit) en Shatavari.

Share This Page