Bruin slijm = menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Timon, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Sinds ruim een jaar heb ik met mijn menstruatie bruine afscheiding en bloed. De laatste tijd is het steeds meer bruin dan rood. Heeft dit effect op het zwanger willen raken? Mijn cyclus blijft redelijk gelijk.
    Ik ben hierover al het een en ander tegengekomen, maar helaas is merendeel na de ovulatie en niet met de menstruatie.

Alvast bedankt voor je reactie.

2. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey

heb zelf ook last van bruine afscheiding , maar dat heeft volgens mij niks met zwanger worden te maken :(: :D

3. Trees

Trees Niet meer actief

Dit is toch gewoon normaal? Of ben ik nu ook abnormaal ;)

4. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik ben nu sinds een maand gestopt met de pil en ben nu als het goed is ongie geworden, ik zeg als het goed is omdat het meer bruin is dan rood. Nou moet ik morgen eff afwachten of het rooder gaat worden.
    ik hoor meerdere vrouwen erover dus het lijkt me niet echt heel raar.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik was even wat ongerust, want we zijn al een tijdje bezig en misschien had dit er wel mee te maken. Ben (nog) niet bij de huisarts geweest.

6. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb het eigenlijk ook altijd gehad. Toen ik zwanger was, had ik het ineens niet. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Het jammer is wel dat ik dus vaak al wel daaaaagen van tevoren zeker weet dat het deze ronde weer niet raak is, zoodat de nieuwe ronde van start gaat.

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jij hebt het dan rond jouw ovulatie? Ik heb het echt met mijn menstruatie.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    HI,
    ik heb eigenlijk ook een menstruatie met heel veel bruin verlies.
    Soms een beetje licht roze/rood bloed. En ook verlies ik maar heel weinig. Een paar dagen met alleen maar inlegkruisjes. Geen maandverband meer nodig iig.
    Heb jij dat ook?

9. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik heb met mijn ongi ook altijd wel bruin verlies naast gewoon rood bloed. Dat bruine is oud bloed wat er nog niet uit is.

Liefs

10. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Nou zeg.. ik ben 10 dagen na mijn eisprong mijn temp. is nog steeds hoog maar ik verlies nog steeds paar bruine druppels per dag..
    weet iemand waarom?

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is er dan aan de hand dat mijn menstruatie bijna alleen maar uit bruin slijm bestaat? Als het oud bloed is moet dat toch een keer weg zijn? Ik geloof dat ik eens een afspraak met de huisarts moet maken om dit duidelijk te krijgen.

12. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hoi Timon,

Ik had in het begin nadat ik gestopt was met de pil ook alleen bruinverlies, dus geen helder rood bloed. Volgens een aantal meiden hier op het forum mocht ik dat dan ook niet als menstruatie rekenen.
    Een menstruatie was volgens hun helder rood bloed. Dit stond trouwens ook op het internet. Ik zou je huisarts even bellen om te vragen wat die ervan zegt.
    Succes

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Het heeft even geduurd, maar hier ben ik weer!

Ik ben bij de huisarts langsgeweest. Het is normaal om tijdens je menstruatie rood bloedverlies te hebben en erna wat bruin (oud) verlies. Het bruin verlies, beetje rood en dan weer bruin was hem onbekend, maar hij zag geen probleem. Ik heb juist cylcuskalenders meegekregen om te temperaturen. Al moet ik zeggen de ovulatietesten prettiger te vinden. Aan mijn temperatuur kan ik niet zien wanneer ik een eisprong heb.

Hoe is het momenteel met jullie?

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hi Timon,
    volgens mij hebben veel meiden ook vaak eerst wat bruin slijm/bloed en daarna pas rood bloed, ipv andersom (zoals je HA zegt). Ik heb eigenlijk altijd eerst veel bruin en daarna een klein beetje rood. Heb dit ook bij anderen gelezen. Dus zoals iedereen al zegt, geen zorgen maken :) !

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dat doe ik ook niet meer. Alleen apart om eerst bruinverlies te hebben, dan even rood en erna weer bruinverlies. Dit alles tijdens 1 menstruatie. Je zou denken dat ik met ervoor of erna voldoende oud bloed ben kwijtgeraakt.

Wat wel apart was dat toen ik een afspraak met de huisarts had gemaakt mijn menstruatie als normaal was zonder eerst bruinverlies.

Deel Deze Pagina