Wanneer overtijd bij kortere LF

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stokstaartje86, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Hallo Dames,

zoals de titel al aangeeft vraag ik me af wanneer je overtijd bent bij een kortere LF. Sinds 4 maanden ben ik gestopt met de pil en is mijn LF steeds 10 dagen. Ik gebruik ovulatietesten en ga er dan vanuit dat mijn ei pas de tweede dag na de positieve test is gesprongen. Vervolgens wordt ik dan op 11 DPO steeds ongesteld dus heb ik een LF van 10 dagen. Ik ben vandaag 10 DPO en zou dus morgen weer ongesteld moeten worden. Ik merk nog niets van dat dit gaat gebeuren, maar dat kan natuurlijk nog.

Vorige zwangerschap had ik gewoon een LF van 14 dagen en testte ik op 10 DPO negatief en op 12 DPO positief. Ik wil graag een testje doen, maar wil ook niet te vroeg zijn en weet dus niet zo goed wanneer ik dit moet doen. Ben je bij een kortere LF ook eerder overtijd? Dus als ik zondag nog niet ongesteld ben ben ik dan overtijd? Of ben ik pas overtijd als ik voorbij 14 DPO ben? En gezien wanneer ik de positieve test had bij de vorige zwangerschap kan sowieso beter wachten zeker tot 12 DPO (zondag dus)? Als ik dan nog niet ongi ben natuurlijk. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel...

Alvast bedankt!

2. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Overtijd ben je volgens mij pas als je een regelmatige cyclus hebt en je die voorbij gaat.
    Hier ook een lf van 10 a 11 dagen.. en dus ook een latere eisprong als gemiddeld (ook niet gehad vorige zwangerschappen).

Heb overigens wel een regelmatige cyclus van 29 dgn en zodra ik die voorbij ga ben ik overtijd..

3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    bij mij wisselt nog wel het aantal dagen voor de eisprong. Cyclus wordt steeds korter alleen de LF is wel steeds 10 dagen sinds ik gestopt ben met de pil.

4. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Ja dan zou je dus 10 dagen bovenop de dagen tot je eisprong moeten tellen, ga je daar voorbij ben je overtijd.

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Oke dat zou dan betekenen dat ik zondag 1 dag overtijd ben want dan ben ik 12 DPO, want ik werd vorige cyclussen dus op 11 dpo ongesteld

Deel Deze Pagina