foliumzuur stop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 10 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik slik nu deze ronde geen folium zuur de rondes daarvoor deed ik dat wel.
    Maar was die dingen een beetje beu aan het raken en ik had nou niet het idee dat het wat zou helpen om zwanger te worden.
    bij mijn dochter heb ik totaal geen foliumzuur geslikt en toen telde ik na 4 maanden aan.
    tijdens de zwangerschap heb ik het toen ook niet geslikt waarom niet?? tja ik weet het niet een tante van mij slikte het wel en haar kindje werd doodgeboren of het aan de folium zuur ligt ik weet het niet zal wel niet maar toch .
    Ik ben wel van plan om zodra ik aantel weer foliumzuur te gaan gebruiken maar voor nu hou ik effe een stop.
    En wie weet tel ik dan deze ronde wel aan zal je dan net zien whahahaha

Maar mijn vraag dus hoelang hebben jullie folium zuur geslikt en als het lang duurde voor je zwanger werd heb je wel gewoon doorgeslikt dan???
    want te lang folium zuur is toch ook niet goed

2. lot

lot Actief lid

21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    ik ben er ook mee gestopt. Ik had het idee dat ik het rook tijdens urineren. Net of mijn lichaam het niet nodig vond en het zo weer in de toilet gooide. Toen ze op waren en ik de nieuwe kwijt ben geraakt dacht ik: och we stoppen er gewoon mee. misschien dat ik dan meer geluk heb. Deze ronde dus voor het eerst ook niet gebruikt. Ben benieuwd of het werkt.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    folium zuur is voor het voorkomen van een openruggetje bij mij weten niet om zwanger te raken want als dat zo zou zijn waarom ben ik het dan niet (klusmaand 11)

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,
    fomiumzuur dient ook niet echt om zwanger te worden,maar om te (helpen) voorkomen dat je kindje met open ruggetje e.d. wordt geboren,minimum 2 maanden voor de zwangerschap of zoiets beginnen.Ik denk verder niet dat je er sneller zwanger van word ofzo.Ik geloof dat je het tot 8 weken zwangerschap of zoiets mag nemen,maar dit weet ik niet zeker.
    Haha sorry,aan mij heb je ook niet veel he? :)

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik heb het ook al een tijdje niet geslikt...
    Ik heb nl. al moeite om pilletjes in te nemen en werd dat gewostel om het door te slikken errug zat.
    Ik zie wel hoe het deze ronde gaat...

6. Niet meer actief

ho ho heb nooit gezegd dat het goed is om zwanger te raken hoor
    maar er word gezegd dat het wel bevordelijk is .
    en dat van dat ruiken in je urine herken ik ook goed ook kreeg ik meerder sympthomen die op een zwangerschap leken die ik normaal nooit had en misschien zal het ook wel aan hebben gelegen dat ik gewoon graag zwanger wil worden maar sommige dingen kun je toch helemaal niet oproepen zoals blauwe adres over je borsten enzo
    heb nu nergens last van dus ik ben benieuwd

7. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hallo ben het pas gaan slikken toen ik zwanger was en ben in de tiende week gestopt langer hoeft niet

kuzz anita

8. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    foliumzuur helpt idd niet bij het zwanger worden maar zoals sonja al zei ter voorkoming van een openruggetje, je kan jaren foliumzuur slikken zonder enig probleem hoor, wat er 'teveel' zou zijn verlaat het lichaam gewoon weer dus is het ook niet schadelijk

9. Niet meer actief

ja dat doe ik dus ook maar ik bedoel lijkt me vooraf ook niet echt nodig
    nogmaals heb nooit beweerd dat het helpt bij zwanger worden

10. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    als je geen foliumzuur slikt heb je veel meer kans op een zwaar gehandicapt kindje! Waarom zou je dat risico nemen?
    het slikken van foliumzuur heeft geen effect op je kansen om zwanger te worden!!!!!!!!!!

Ik ben begonnen foliumzuur te slikken zodra ik met de pil gestopt ben (op aanraden van de huisarts!). Inmiddels de 2e cylus na het stoppen - dus ik slik het nu zo'n 2 maanden; de eerste waarin we geprobeerd hebben om zwanger te worden - en het lijkt erop dat het meteen raak was. Geen enkel invloed te merken dus.
    Foliumzuur moet je slikken tot je iets van 8 of 9 weken zwanger bent; dan sluit de ruggengraat van het kindje zich; als dit proces niet goed verloopt, wordt het in de rest van de zwangerschap niet meer hersteld!

ik wil hier niemand veroordelen, maar dit vind ik echt heel onverantwoord gedrag! sorry.

11. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    het is vooraf ook niet noodzakelijk maar kan handig zijn als het slikken al in je systeem zit zeg maar en het dan minder snel vergeet als je aantelt

12. Niet meer actief

heb jij wel gelezen dan
    ik ben nog niet zwanger hoor dus waarom zou ik het slikken dan

13. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou nou Vennetje,

Een beetje respect aub! Ieder zijn eigen mening hoor....
    Zwaar gehandicapt is een groot woord. Ik heb zelf met gehandicapte kinderen gewerkt. En geloof me dat is niet door het onverantwoordelijke gedrag (zoals jij dat vind) omdat alle moeders geen foliumzuur hebben geslikt hoor....
    Tevens sommige zware handicapen kunnen ook tijdens de bevalling worden veroorzaakt dan zouden we ook allemaal met een KZ moeten bevallen??
    Ik begrijp dat JIJ het er niet mee eens bent maar je kunt het wel een tikkeltje overdrijven...

14. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    de reden om het vooraf te beginnen te slikken, is omdat je de eerste paar weken nog niet weet dat je zwanger bent, maar je kindje het wel nodig heeft in de ontwikkeling. :(
    De reden dat het pilletje overal wordt aanbevolen is omdat de meeste vrouwen het te weinig via voedingsmiddelen binnen krijgen; het zit niet in zoveel produkten of in maar heel kleine doses... :(

15. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Vennetje, er zijn meer dan genoeg gezonde kinderen geboren zonder dat de moeder foliumzuur slikte!

16. Niet meer actief

nouja ik weet niet hoor maar mijn dochter is hartstikke gezond ter wereld gekomen en zo ken ik nog meer kinderen die zonder foliumzuur gezond zijn geboren
    mijn moeder heeft het bij geen van de 3 kinderen geslikt.
    bovendien ben ik nu pas gestopt met die pilletjes zal nu nog wel niet uit mijn lijf zijn denk ik hoor.

17. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    Ik zeg ook niet dat alle kinderen met een zware handicap zo ter wereld gekomen zijn, omdat hun moeders het foliumzuur niet wilden slikken. Maar bewezen is dat foliumzuur erg belangrijk is in de eerste fase van de zwangerschap. En niemand wil toch een kindje met een open ruggetje als je dit kan voorkomen?
    Je gaat de hele zwangerschap heel bewust om met je gezondheid e.d. Alles in het teken om je kindje zo gezond mogelijk ter wereld te zetten. Die wil je een zo goed mogelijke start meegeven.
    En ja, dan vind ik het onverantwoordelijk om zo doelbewust zoiets simpels als een pilletje niet te slikken. En daarmee heb ik erg veel respect voor mensen die wel een zwaar gehandicapt kindje krijgen en ze verzorgen. Maar zeg nou zelf: dat is toch niet je uitgangspunt als je gaat proberen een kindje te krijgen?

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Vennetje, ik begrijp je punt en ik weet (gezien ik het ruim 6 maanden gebruikt heb) wat de achterliggende gedachte is, maar als ik besluit om het even een ronde over te slaan, omdat ik gewoon moeite heb om tabletten te slikken, wil niet per definitie zeggen dat ik onverandwoord bezig ben.
    Nogmaals ik begrijp je boodschap, en je bedoelt het ook goed maar het kwam ff niet zo aardig over...

Greetz Silla

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het slikken van foliumzuur helpt ook idd niet om zwanger te worden, maar wordt geadviseerd ingenomen te worden vanaf het moment dat je stopt met de pil omdat je graag zwanger wilt worden ivm het verkleinen van de kans op een kindje met een open ruggetje…het slikken van foliumzuur verkleint de kans op een neuraal-buisdefect.

Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet, ik persoonlijk vindt het niet erg om ze te slikken, ik ben ze gewoon gaan slikken ipv de pil, en blijf ze ook slikken tot ik 10 wkn zwanger zou zijn….het te lang foliumzuur slikken heeft geen verdere gevolgen op je eigen lichaam…tis zeg maar een vitaminesuplement….

Het is zeer zeker niet zo dat het niet slikken van foliumzuur de kans “vergroot”op een kindje met een neuraal-buisdefect op open ruggetje, het verkleint de kans, en dat is een wereld van verschil natuurlijk….

Wat ik alleen wil vragen wat is eigenlijk de reden dat je wilt stoppen met foliumzuur?? Voor jezelf kan het dus totaal geen kwaad en juist in de begin periode vanaf de bevruchting tot 8wkn na de bevruchting is het juist aan te raden het te slikken omdat dan alles gevormd wordt, later beginnen (bij 4 wkn) heeft ook geen zin meer….ik val je verder daarom ook niet aan hoor begrijp me niet verkeerd, zo doet iedereen weer andere dingen die niet goed zijn…maar juist omdat dit iets is wat totaal geen moeite is vraag ik me af wat de reden is dat je stopt met foliumzuur..

Succes in ieder geval met zwanger worden

20. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    het was absoluut niet onaardig bedoelt, maar ik moet bekennen dat ik een beetje boos werd van onbegrip.

ik snap dit helemaal niet. een zwangerschap is lichamelijk een heel grote ingreep op je lichaam met heel veel ongemakken (naast alle leuke kanten ervan); hoe moeilijk is het dan, om met de gezondheid van je eigen kindje in je achterhoofd, een pil te slikken?

er worden om 10.000 verschillende redenen kindjes geboren met handicaps die je ze vooraf absoluut niet had gegund.
    Als je dan 1 van deze redenen grotendeels kan voorkomen, puur door te zorgen dat je lichaam voldoende foliumzuur heeft om voor de belangrijke eerste paar weken van zijn ontwikkeling te zorgen; dan doe je dat toch :(: :(: :(:

Deel Deze Pagina