Wanneer eisprong na missed abortion/ miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door boannan, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ben het zo zat. Op 17 juni kwam ik erachter dat het vruchtje niet meer leefde. Ik was toen 10+1. Eerst leek het vanzelf los te komen en toen dat niet het geval was nog een keer cytotec geprobeerd en uiteindelijk heeft de gynaecoloog het er uitgetrokken met een tangetje. Dat was 21 juni.

Twee weken later terug op controle bleek er nog een heel klein stukje iets te zitten maar de gynaecoloog dacht dat mijn lichaam dat vanzelf zou oplossen. Na lang wachten en lang bloedverlies hebben ze dat kleine stukje er afgelopen vrijdag alsnog uitgehaald met een histeroscopie en ben ik volgens de gynaecoloog dan eindelijk schoon.

Mijn zwangerschapstesten zijn al dik een maand weer omo wit en een maand geleden leek het er op dat ik een ovulatie zou krijgen want ik had een positieve ovulatietest. Op de echo's was er overigens geen spoor van een ovulatie te zien dus ik ga er dan maar vanuit dat ik die waarschijnlijk nog niet gehad heb.

Zoals jullie begrijpen wil ik zo graag verder en weer proberen om zwanger te worden. Ik vind het zo oneerlijk. Ik zou nu al bijna 18 weken geweest zijn. Maar dan moet ik wel een eisprong hebben natuurlijk. Ik ben sinds maandag weer begonnen met ovulatietesten en tot nu toe hartstikke negatief.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie weer een ovulatie hadden?

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Bij mij gelijk weer, maar dat was wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus operatief verwijderd. Ik weet eigenlijk niet of dat verschil maakt.
    Maar heel vervelend voor je meis, begrijpelijk dat je je zo voelt.

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik ken je gevoel.. ik wacht nu alweer 4 maanden op iets positiefs. . Na de curretage ongesteld na 47 dagen, daarna 34 en nu zit ik alweer op dag 36 zonder enige ongesteldheid. .. Word er echt gek van.. ik had een cyclus van 29 dagen en nu... ik heb geen idee of ik überhaupt een eisprong heb.:(

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dus nog steeds niet op de rit met je cyclus? Jammer zeg! Ach het komt vanzelf goed.....misschien moet je toch ook eens ovulatietesten proberen...ik vindt ze eigenlijk best handig......

Heb trouwens mijn naam veranderd op het forum...was sandravandijk...;)

5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Haha ja zag het! Nee mijn cyclus speelt een beetje met me! Vorige maand gebruikte ik ook tarwekiemolie en deze maand niet, denk dus dat die ook maar weer ga aanschaffen!
    Van welk merk gebruik jij ovulatietesten? Is inderdaad wel handig om te kijken wat voor cyclus ik volgende keer weer heb.

Hoe is het bij jou? Voel je al iets wat op een zwangerschap lijkt?? ;)

6. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Bij mij duurde het ca 3 weken na de curettage.
    Ondertussen alweer 2 normale cyclussen gehad.

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Net een test gedaan....dom....veel te vroeg.....en met middag urine, na de nodige thee vanmiddag op het werk..haha...daar was dus uiteraard nog niets te zien....wel wat steken enzo in mijn buik, maar ja, dat kan ook van een naderende ongesteldheid zijn....echt geen pijl op te trekken.....ach, als hij dit weekend uitblijft dan zondag ofzo pas maar weer testen...neem ze wel mee op vakantie....gaan zaterdagochtend weg namelijk.

Ik heb de ovulatietesten gekocht op zwanger en kids....gelijk 50 stuks van die didstickjes.....krijg je er ook nog drie zwangerschapstesten bij en dat kostte volgens mij iets tussen de 35 en 40 euro...

8. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    He verdorie Boannan, het zit je ook niet mee!! :(

Het IS ook NIET eerlijk, het is pijnlijk, frustrerend en wanhopig!

Zo, dat heb ik maar vast even gezegd. En verder? Mijn eisprong kreeg ik 21 dagen na een "succesvolle"curettage. Eigenlijk precies zoals in mijn cyclus, bedenk ik nu. Maar ik heb dan - behalve een fikse ontsteking - geen ander "gedonder"gehad.

Wanhoop niet als je de afgelopen maand geen eisprong hebt gehad, dat komt vaker voor. Kan het zijn dat je ovulatietesten nog op het achtergebleven restweefsel hebben gereageerd? Of misschien is het corpus luteum nog niet geslonken? Heb je daar naar laten kijken of weet je daar iets over?

Goed dat je doorgaat met testen. Hoe moeilijk het ook is, hou de positieve moed! Het komt, het komt... en misschien wel sneller dan je denkt.

En een ps: slik je teunisbloem o.i.d. ter ondersteuning van je cyclus? Kan ook helpen! Ik ben een cyclair drama: bij de minste stress word mijn ei een disfunctionele omelet, maar met teunisbloem is het een mooie stabiele cyclus geworden!

9. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Zwanger&Kids, die zijn fijn!! (en goedkoop)

10. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik heb net ook weer 25 dipsticks besteld voor 18 euro.
    En ik heb er bij e-condooms digitale bijbesteld zodat ik kan controleren als ik twijfel. Die zijn 35 euro voor 20 clearblue digital.

11. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Wat vervelend! Het is zo frustrerend hè.. Ik heb eerst 4 rondes om de dag geklust en deze ronde voor t eerst weer eens ovutesten gebruikt, en gelukkig een lh piek gevonden! Met de clearblue digital, geen twijfel of De streepjes nou donker genoeg zijn etc.
    Succes met het zwanger worden.. Soms denk ik ook.. Over 2 maandjes zou ik al gaan bevallen..

12. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL

Wat naar van je miskraam! En wat rot dat het lang duurde voordat je schoon was.
    Wij hebben een miskraam gehad met 9 weken. Dmv van medicatie op gang laten komen. Heb 2 weken gevloeid en vanaf 26 juli niks meer. Ik moest ook telkens terug komen tussendoor voor controle, en dat wachten is zo frusterend want je wilt gewoon verder, tenminste dat hadden wij dan heel erg. Had 28 juli een negatieve zwt in mn handen, dus hcg was uit mijn lichaam. Ben gelijk begonnen met ovutesten en de test van 4 augustus knalde. Ik ga ervan uit dat ik rond die tijd mn eisprong gehad heb. Dus ik hoop over 2 wkn een positieve zwt in mn handen te hebben of wat ik niet hoop ongi te worden. Voor mij dus ook plaats nemen op het wachtbankje

Deel Deze Pagina