sauna/bubbelbad...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debbyvb, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hallo,
    vraagje, ik kan er hier nog geen topic over vinden.. Ik ga morgen naar de sauna en hoor nou van een aantal mensen dat je dat beter niet kan doen en al zeker NIET in jaccuzi/bubbelbad ivm infectie gevaar!?
    Las ergens dat het na 3 maanden en tot 1 maand voor bevalling niet mag maar daar tussenin gewoon wel.. Nou heb ik de sauna gebeld en die zeggen dus ivm infectiegevaar helemaal niet in de bubbels :( en dit vind ik nou juist zo lekker..
    iemand ervaring? x
     
  2. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ben met 32 weken nog geweest, als je maar goed naar je lichaam luisterd. Ik hield het minder lang vol in de sauna!
    Ben wel gewoon in bubbelbaden geweest hoor!
    De boel is daar beneden hermetisch afgesloten dus daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken!

    Veel plezier!
     
  3. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Je mag alleen niet in de zuurstofsauna!
     
  4. Ready

    Ready Actief lid

    31 okt 2006
    265
    0
    0
    En niet in de infraroodsauna.

    Ben vorige week ook nog geweest en vond het heerlijk. Gezwommen, gebubbeld, gemasseerd en eigenlijk normaal gesaunaad. Alleen de aufguss heb ik niet gedaan, bang dat dat te warm zou worden.
     
  5. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik ga ook nog gewoon alleen kan ik niet zo goed meer tegen de enorme hitte.. wordt eerder misselijk enzo...
     
  6. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    na de 12 weken ben ik weer heen geweest
    zit veel in het bubbelbad, de sauna's zelf zijn me iets te warm en dan word ik duizelig dus daar kom ik liever niet in.
    maar verder vind ik bubbelen ook heeeerlijkkkk :D
     
  7. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Wij hebben thuis een bubbelbad waar ik toch echt 3x per week in zit hoor..

    Geen probleem!
     
  8. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    je mag wel maar luister naar je gevoel blijf er niet langer dan 15 min in of als je het heel warm krijgt

    infectie gevaar is alleen als je vliezen zijn gebrkoken of ontsluiting hebt

    toen ik zoveel weken als jou was nen ik elke week gegaan heerlijk
     
  9. Ben woensdag naar de verloskundige geweest met die vraag. Haar antwoord: Je mag niet naar de sauna in de eerste twaalf weken, maar daarna is het geen probeem. Alleen het is beter om niet langer dan tien minuten lang achter elkaar in de sauna te zitten. Daarna als je opstaat even rustig stilzitten en niet meteen weglopen, ivm dat de meeste zwangeren een lagere bloeddruk hebben dan normaal.
    Luister ook goed naar je lichaam, als je je misselijk of duizelig voelt dan ga je gewoon uit de sauna.
    In het bubbelbad/jacuzzi mag je ook, alleen niet meer als je vliezen gebroken zijn.
     
  10. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    super bedankt voor de reacties! Het is soms zooo irritant dat er zoveel verschillende verhalen de ronde doen, zo onduidelijk.. Maar bij de sauna zeggen ze dus echt dat het niet mag, maar dat is dan misschien gewoon om zichzelf in te dekken ofzo?! snap niet waarom ze dat dan zeggen eigenlijk.. anyway, ik ga zo lekker mn slippertjes en badjas inpakken 8) en relaxen! nogmaals bedankt xxx
     
  11. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik ben gisteren een hele dag naar een beautyresort gegaan. En zowel mijn huisarts als mijn vk vertelden me dat je gewoon alles kon doen, alleen moest je goed naar je lichaam luisteren! De VK vroeg me zelfds op welke slechte site ik had gevonden dat je dat niet zo mogen, dus ik heb gisteren heerlijk genoten!

    Veel plezier!

    Liefs Pooh
     
  12. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dit zegt mijn VK dus ook.
    Maar die zegt er ook bij, dat als je nooit naar de sauna gaat t niet verstandig is om dat in je zwangerschap opeens wel te doen. Maar deed je dat al voor je zwangerschap dan kan het na 12 weken gerust.
     
  13. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Waarom mag je dan de eerste 12 weken niet?
     
  14. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Heerlijk, ik ben ook geweest, ook toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, was rond een week of 6..
     
  15. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ER zijn wel topics hierover te vinden.

    Ht mag dus gewoon, omdat ze neit zeker weten wat de invloed ervan is tijdens de eerste 12 weken raden ze die af.

    Ook bij de thermen waar ik laatst was, wistne ze het hee lrpeceis te vertellen.
    Niet de alleerheetste sauna's met opgietingen en houtvuren ( de gewone 90 graden mag wel )
    Geen infrarood Sauna .
    Wel allerlei modderbaden ed, maar zonder etherische oliën.
    En goed naar je lichaam luisteren, rustig opstaan.
    Uiteraard wat hier al meerder keren gezegd is : niet met gebroken vliezen want dat is er infectiegevaar.

    Geniet ervan, ik vond het heerlijk
     
  16. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Er is niks echt bewezen. Zowel mijn huisarts als mijn vk vonden het belachelijk dat i ergens had gelezen dat het niet zou mogen. Ze vroegen op welke slechte site ik had gekeken! Mijn VK vertelde me dat ik alleen goed naar mijn lichaam moest lusiteren als je hoofdpijn zou krijgen of misselijk zou worden! Dus gewoon genieten! ;)
     
  17. Krista B

    Krista B Bekend lid

    15 apr 2007
    603
    0
    0
    Dames,

    Ik ga as woensdag lekker naar een beautyfarm! Nu hebben wij een arrangement waaronder de behandeling Rasul zit. Je smeert je in met modder en daarna met een kruidenolie. Dit laatste mag niet bij zwangere vrouwen, vertelden ze mij, omdat de kruiden in je bloedbaan komen?
    Ooit van gehoord?
     
  18. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ KristaB ik ben donderdag naar een beautyfarm geweest en het enige wat ik niet mocht is een algenbad, dus het kan idd best kloppen ;)
     
  19. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ransul mag idd. ga je naar Bleiswijk? Dat insmeren met kruiden zou ik niet doen maar of het mag weet ik niet zeker. Modder mag wel.
     

Deel Deze Pagina