Hi dames, Ik ben vrijdag ongeveer 8 weken zwanger van mijn 3e kindje. Dit is allemaal heel snel en een beetje onverwacht gegaan (1e 2 kindjes via fertiliteitstraject), maar natuurlijk heel blij en dankbaar! Maar ik kom er nu pas achter dat ik vergeten ben om foliumzuur te slikken, hoe dom! Nu maak ik me dus ontzettend veel zorgen dat mijn kindje meer kans heeft op open ruggetje etc. Zijn er hier meer vrouwen die te laat begonnen zijn met slikken en waarbij de kindjes helemaal gezond (of niet) zijn? Ik hoor graag jullie reactie!
Ik zo zsm bloed laten prikken op je waarde, sowieso zou het geen kwaad kunnen wat vitamine na te laten kijken. Op basis daarvan kan de dokter adviseren, of gyn (misschien beter) welke hoeveelheid je nog kunt gebruiken.. Uiteraard gefeliciteerd met de zwangerschap.
Hier bij de eerste tot week 20 overgegeven.. En at niets/weinig, ook amper foliumzuur dus. Zeer gezond kind ter wereld gekomen! Leg verhaal bij je verloskundige, wie weet kunnen ze wat checken.. gefeliciteerd!!
Hier ook tot week 16 overgegeven en ik was niet in staat om pillen te slikken van wat formaat dan ook. Ik maakte me toen ook druk om de vitamines, maar mijn verloskundige gaf ook aan dat een gezonde vrouw ook echt wel een eigen voorraad aan vitamines heeft. Je kindje pakt wat hij nodig heeft, je hebt er alleen zelf misschien meer last van zei ze (bv vermoeidheid). Daarnaast zei ze dat foliumzuur eigenlijk maar tot 10 weken hoeft. Ik zou als het je lukt op zoek gaan naar een goede multi waar alles in zit en daar nu gewoon mee beginnen!
Ja ik. Bij de oudste speelden dat soort dingen amper bij mij, dat dat nodig was om in te nemen. Dus ik nam het ook pas later toen de vk het aanraadde. Ze is prima gezond.
Hier ook ervaring met pas na weken zwangerschappen te beginnen met foliumzuur(/zwangerschapsvitamines). En alle 5 gezond
Zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat Foliumzuur, oftewel vitamine B11, veel zit in (blad)groenten, fruit, volkorenproducten en allerlei soorten noten en bonen. Grote kans dus dat als je redelijk gezond en gevarieerd eet, je hier al voldoende van binnen krijgt. Uiteraard kun je je huisarts of verloskundige vragen of ze voor alle zekerheid bloed willen prikken hiervoor, dan weet je iig met zekerheid hoe het zit met je waarde. Gefeliciteerd met je zwangerschap!