Zwangerschapsklacht die ik niet herken.. onzeker..

Discussion in 'Zwangerschap' started by mvrtjex93, Aug 7, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Hallo

Ik ben nu 16.1 zwanger en heel het weekend echt last van m’n navel een heel trekkend gevoel en als ik er op duw doet het ook nog pijn daarbij aan de rechter zijkant ook en bij m’n schaamstreek ik heb eergisteren nog een echo gehad en mooi kloppend hartje gezien.. maar het maakt me onzeker weer :cry: ik had zo graag naar die 12 weken willen genieten helaas nu 16 weken en kan ik het nog niet

herkent iemand die klachten . Gyno bellen is voor mij een grote drempel dus wil ik liever niet doen

2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Misschien gewoon het groeien van de baarmoeder? Je buik kan soms opeens snel groeien en dat voelt niet altijd even fijn.

mvrtjex93 likes this.
  3. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

Aug 19, 2021
    615
    517
    93
    Female
    Klinkt als een groeispurt! Het gevoel wat je omschrijft herken ik wel van mijn 4 zwangerschappen wanneer er een groeispurt plaats vond. Als je het echt niet vertrouwd, gewoon bellen! Daar zijn ze voor. Ze zien je echt liever 10 keer te vaak vanwege onrust, dan 1 keer te weinig. Wanneer jij je fijn voelt, doet je kleintje het ook het beste! Probeer te genieten. Helaas heel herkenbaar wat je schrijft mbt genieten. Ik ben (vooral) bij de vierde 37 weken ongeveer in panische toestand geweest. Achteraf kan ik er met tranen naar terug kijken, want wat doet hij het goed nu. Waarom kon ik er geen vertrouwen in hebben en genieten.. maar het zij zo.

mvrtjex93 likes this.
  4. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83

jaaa het is zo vervelend die onzekerheid en na de zwangerschap zal ik er ook echt veel spijt van hebben.. ik voel me verder ook gewoon nog niet zwanger ik ben me alleen maar druk aant maken over kwaaltjes zoo vervelend ik heb echt van hallo januari kan je zo snel mogelijk komen.. zwanger is echt niet m’n ding maar kinderen wil ik wel heel graag dus ja ..

5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Ik herken het ook. Bij eerste niet gehad, nu wel. Alsof alles eerder oprekt ofzo. Gyn wil je niet bellen, maar ga je misschien een cursus volgen? Yoga ofzo? Daar leer je veel en kun je ook ervaringen delen/ kennis op doen en hopelijk vooral ontspannen en stapje voor stapje gaan genieten. Geen idee waarom je bij de gyn loopt, maar anders via je huisarts vragen om laagdrempelig ondersteuning? Sterkte.

6. Kundera

Kundera Actief lid

Aug 14, 2013
    485
    328
    63
    Ik herken het zeker. Heb nooit zo veel pijn aan en rondom mijn navel gehad als tijdens zwangerschap. Nu met 36 weken is het pas net afgenomen. Ook heb ik nog steeds dood en tintelend gevoel in mijn bovenbuik met af en toe brandende steken bij opstaan. Echt net alsof iemand je met een hete mes steekt. Allemaal normaal volgens mijn VK. Als je ongerust bent, altijd aan je VK vragen wat die er van vindt. Ooknis het alleen om je weer gerust te krijgen en je te laten genieten.

7. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    mij zit bij gyno ivm bmi, de stap om te bellen vind ik gewoon lastig voor elk ding het liefst zou ik elke dag even binnen willen checken ik ben erg onzeker

8. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Ja vandaag tot op heden even die pijn niet maar zal vanavond miss dan wel zijn heb het nu 3 avonden op rij al heb ik vandaag wel een rustige dag

9. Beemer

Beemer Nieuw lid

Aug 8, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Hoi

Vervelend, maar lijkt echt op groeipijn. Onder je navel zit een peesplaat die verbonden is met je banden. Die gaan onder de invloed van hormonen rekken en dat trekt aan de peesplaat.
    Je kan het zoals gezegd even laten checken. Bij mij was het dit in elk geval. De pijn ging weg door zitten of liggen. Sinds een aantal weken is het weg (ben nu 23 weken) maar zeker van 12 tot 16 weken last van gehad.

Gewoon bellen, zijn ze voor ;)

10. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Helaas zit die onzekerheid in jou (intern), de vraag is of iets van buitenaf dat kan weg nemen? Misschien kan de huisarts je helpen aan ondersteuning.

11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Ik bedoel mentaal. Sterkte, is heel vervelend!

12. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

Oct 4, 2013
    1,086
    481
    83
    Ik heb 3 dagen die pijn gehad nu al dagen niet meer dus ik maak me nu weer zorgen.. zondag een echo erg spannend

Share This Page