De 14e mijn implanon verwijderd. Met implanon had ik een nette 'cyclus' van zo'n 25 of 26 dagen. Als ik dat aan blijf houden zit ik nu op dag 22. Maar afgelopen maandag, dus 5 dagen na het verwijderen, had ik redelijk wat bruinverlies en de dag erna nog iets. Nu weet ik niet of ik dat als menstruatie moet rekenen of niet, wat vinden jullie? Gisteren had ik steken waarvan ik dacht dat mijn eisprong er weleens aan kon komen. Maar negatieve ovulatietest. Vandaag ook. Ik blijf voor de zekerheid wel doortesten. Ik weet nu even niet waar ik in mijn cyclus zit. Bij mijn andere 3 kinderen was ik aan de pil en had ik altijd direct een regelmatige cyclus. Ik was ook van plan om tarwekiemolie en teunisbloemolie te gebruiken. De tarwekiemolie slik ik al, aangezien dat de hele cyclus mag. Maar omdat ik dus niet weet of dit nu mijn menstruatie was of niet, twijfel ik om te beginnen met de teunisbloemolie.
Ik heb zelf geen ervaring met implanon. Het enige wat ik weet is dat je altijd rustig nog een cyclus moet afwachten voor je weet of het echt een menstruatie was/is. Wachten is erg rot, maar om nu al te weten of het menstruatie was kan ik niet voor je zeggen helaas.
Implanon is een hormonaal anticonceptiemiddel. De cyclus van je implanon was dus nep, en hier moet je dus niet van uit gaan. Je bent nu beland in het "ontpillen". Je lichaam moet nu weer zijn eigen natuurlijke cyclus gaan oppakken, want deze heeft onder invloed van de implanon plat gelegen. Het kan trouwens tot een jaar duren dat ontpillen.
Normaliter wordt gezegd dat je voor elk jaar hormonale anticonceptie ongeveer op een maand ontpillen moet rekenen, maar bij implanon duurt dat nog wel eens langer dan bij mirena of de pil helaas... Bruinverlies is overigens geen menstruatie, ik vrees dat je nog moet afwachten...
Hoezo ongeduldig! Je hebt een week geleden (?!) je implanon laten verwijderen en nu al 'is je cyclus in de war' Je hebt de andere keren gewoon enorm veel geluk gehad en ws dat het nu dan ook wel snel gaat. Gewoon even afwachten dus.