Foliumzuur vergeten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linda76, 4 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik heb helemaal geen foliumzuur geslikt en alles gaat goed met de baby, zo erg is het niet om het te vergeten.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ach, ik denk dat vele van ons ook zonder extra foliumzuur op de wereld gekomen zijn, maar het zou wel beter zijn om het te slikken.

3. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ja, onderzoeken hebben niet voor niets uitgewezen dat het de kans op een open ruggetje behoorlijk verkleind, dus ik vind het wel belangrijk om het te slikken, maar inderdaad is het verstandig om de pillen op een plek neer te leggen waar ik ze elke dag zie. Blijkbaar heeft iedereen dat foefje al en ik ga me dat denk ik ook maar aanwennen :)

Dat er ook kleine foliumzuur pilletjes zijn wist ik niet. Ik heb ook een hekel aan grote pillen, dus ik ga ze ook maar eens halen denk ik.

Hebben jullie enig idee of er kwaliteitsverschil zit in de verschillende merken? Qua prijs kan het behoorlijk schelen namelijk.

4. myra

myra Lid

23 mrt 2006
    52
    0
    0
    gelderland
    nij de appotheek betaal je vvor 90 pillen ongeveer €2,- verder weet ik geen prijzen zijn iets kleiner dan een paracetamolletje ze slikken wel makkelijk door

5. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    hebben ze die daar ook
    dat wist ik niet eens

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik betaalde bij de etos geloof ik €3,60 voor 150 stuks.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb het nooit geslikt. Ik was 3 mnd zwanger toen ik in Nederland op vakantie was en toen had men het opeens over foliumzuur...Oops:) wist ik veel hehe.
    Ik slik nu wel vitaminen pillen en pillen voor extra ijzer. Ik vergeet ze regelmatig. Echt irritant. Ik heb ook een hekel aan pillen slikken en ze zijn zoooo groot :( het gaat altijd kokhalsend.

8. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Nou dan wordt het tijd voor ons om het nieuwe foefje aan te leren: gewoon op een plaats neerleggen waar we het elke dag zien! Ik ben er vandaag al mee begonnen. Heb ze bij het koffiezetapparaat neergezet, en heb vanochtend mn pilletje netjes gehad :) Goed van mij he :)

9. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Ik slik sinds een week of 3 ook foliumzuur tabletjes. Tenminstse Vitaal Zwanger pilletjes van het kruidvat. Hier zit ook de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur en nog meer vitamines in. Deze zijn ook voor voor en tijdens de zwangerschap. Op mijn potje staat; na de maaltijd innemen. Uh welke maaltijd :( ? Ik probeer ze na m'n avond eten te nemen, maar vergeet het ook wel eens en neem hem dan voor t slapen gaan ofzo. Maar als het tijdstip verder niet uitmaakt zet ik het potje inderdaad ook gewoon bij m'n tandenborstel! :D
    Liefs Rena

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb een potje bij m'n tandborstel staan en ook een bij het koffiezetapparaat, toch vergeet ik er wel eens een.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik slik helemaal geen vitaminepillen of wat dan ook.

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb ze in de keuken op het aanrecht liggen maar vergeet het alsnog. Soms ook een beetje expres, stel het uit..stel het uit..en dna vergeet ik het. Ze zijn zo groot dat ik het haat om ze te slikken.

Ik moet wel vitaminen pillen slikken. Ik krijg bijna geen vitaminen binnen en drink geen melk, dus het is voor mij echt nodig.

13. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik heb het mezelf gewoon meteen aangeleerd om 's ochtends als ik uit bed kom meteen een glas water te drinken en het pilletje in te nemen... Ik ben nu 3 weken aan het foliumzuur en tot nu toe nog niet vergeten :D (Ze staan ook heel demonstratief vóór m'n waterkoker die ik standaard als eerste aandruk als ik wakker word ;) ) Ik heb trouwens de tabletjes van de Etos en die kosten 2.99 euro voor 150 stuks...

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik zelf drink 1 liter melk per dag en drink ook veel roosvicee, 3 glazen per dag ongeveer. Eet ook veel fruit. Dat is vor mij genoeg

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vergat het ook nog wel eens, maar heb nu gewoon een alarm op mn telefoon gezet. ;)

Ik heb trouwens onwijs grote pillen. Maar het is foliumzuur, calcium en vitamines in 1 pil.. En die moet ik dan 3 per dag slikken. Neem ze maar allemaal achter elkaar in, anders moet ik er 3 x per dag aan denken.

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik slik foliumzuur tabletten van de apotheek, zijn zo groot als een zoetje en kosten ongeveer 2 euro per 90 stuks.
    Als je verder gezond eet is het niet nodig iets anders erbij te slikken.

Als het kan is het verstandig om al 4 weken voordat je zwanger bent te beginnen met slikken zodat op het moment van bevruchting het percentage foliumzuur in je lichaam optimaal is. Aangezien in de eerste weken het zenuwstelsel wordt aangelegd is het belangrijk om ook de eerste 10 weken van je zwangerschap foliumzuur te slikken om de kans dat het zenuwstelsel zich niet goed sluit te voorkomen = open ruggetje.

Op zich maakt het niet zoveel uit op welk moment van de dag je het slikt, wel is het goed het ongeveer om dezelfde tijd te doen zodat je een constante spiegel houdt en je lichaam dus ten alle tijden voldoende foliumzuur tot zijn beschikking heeft.

Natuurlijk worden er ook gezonde kindertjes geboren zonder dat hun moeder foliumzuur slikte. Feit blijft wel dat in die gevallen waarin een kindje met een 'open ruggetje' geboren werd een tekort aan foliumzuur (een deel van) de oorzaak bleek te zijn. Verder kan het geen kwaad dus waarom zou je het niet doen :(:

17. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    en hoeveel kosten die foliumpilletjes

18. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    2,99 euro per 150 stuks bij de Etos ;)

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Die van mij ongeveer 2 euro per 90 stuks.

20. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    okej ik zal ff kijken dinsdag en zal ze gelijk ophalen

Deel Deze Pagina