Foliumzuur vergeten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linda76, 4 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb het foliumzuur onder de spiegel op onze slaapkamer staan, naast mijn dagcreme en tandenborstel. Zo zie ik het elke dag en vergeet ik het niet zo gauw.

Groetjes, Wendy

2. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Ik heb ze bij de wastafel liggen zo vergeet ik ze niet als ik mijn tanden sta te poetsen, ik heb foliumzuur tabletjes van de apotheek en die zijn 1,35 voor een rits van 1 maand

groetjes Rossi

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het slikken van foliumzuur wordt niet voor niets aangeraden meid, als ik jou was (je bent nog maar net in verwachting) zou ik toch foliumzuur gaan halen en beginnen te slikken....een gezond eet / drinkpatroon zegt helaas niets...

foliumzuur is voornamelijk bedoelt voor de 1e 3 maanden dat je in verwachting bent omdat dan het zenuwstelsel zich vormt, en de kans op neurale-buisdefect verminderd....

Via de voeding niet mogelijk

Foliumzuur komt van nature voor in allerlei voedingsmiddelen, vooral in groenten en volkorenproducten. Door gevarieerd te eten krijgt iedereen normaal gesproken voldoende foliumzuur binnen. Maar bij vrouwen die net zwanger zijn, ligt dat anders. Het is niet mogelijk de gewenste hoeveelheid ‘erbij’ te eten. Daarvoor zouden elke dag bijvoorbeeld minstens 50 bruine boterhammen gegeten moeten worden of ongeveer een halve kilo spruitjes.

je moet het natuurlijk zelf weten maar het is maar voor een korte periode dat ze het aanraden om te slikken.....

succes

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    da's goedkoop ik betaal bij de apotheek €2,50 voor 30 stuks :(

zal toch eens verder kijken dan mijn neus lang is... ;)

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    smoekie, ze is 29 weken zwanger :) heeft niet veel zin meer dus de foliumzuur

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selaam

ik denk niet dat je ben banner heb gezien maar ik ben over 11 weken al uitgerekend. en het heeft geen zin meer om het nu te slikken.

ik weet dat het aangeraden wordt, maar er zijn miljoenen mensen die het niet slikken en krijgen gewoon gezonde kinderen.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik had je zwangerschapsbanner idd niet goed gezien :oops: ik zag 5,5 staan ipv 15,5 :oops:

het heeft idd geen zin meer om nog te gaan slikken nee.. ;)

en natuurlijk zijn er ik weet niet hoeveel mensen die het niet slikken en toch gezonde kinderen krijgen, maar ja tis verder geen moeite dus als het positief bij kan dragen aan de groei van je kindje met minder kans op bepaalde afwijkingen (open ruggetje etc. ) tja waarom zou je het laten dan, maar ja dat is ieders eigen mening natuurlijk...

succes straks met de bevalling.. :D

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

de 15.5 inches is de grootte. ik ben al 29 weken zwanger.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    en ik dacht dus dat ik 5,5 zag staan... :oops:

ach ja kan gebeuren... ;)

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984