Hallo! Gisteren was ik bij de dieettiste en ze vroeg hoeveel foliumzuur ik slikte.. dus ik zei gewoon de normale dosering 40 mg?? Ze zei dat dit te weinig is,, en dat het sinds kort veranderd is.. naar 160 mg, dus 4 tabletjes p.d.. Ik zei dat ik dit wel erg veel vond hoor! Ze zei dat ze het van de artsen moest adviseren.. Heeft iemand dit ook al gelezen of gehoor?? Zat zelf al te denken, straks heb ik een overdosis denk niet dat dat kan van foliumzuur (nee toch) haha..
Kijk Foliumzuur in hoge dosis Stel, je hebt eerder een kind gekregen met een open ruggetje of open schedel. Dan heb je een grotere kans dat je volgende baby de aandoening ook krijgt. Je moet daarom een hogere dosis foliumzuur slikken, namelijk tabletten met 5 milligram foliumzuur. Een hogere dosis foliumzuur is alleen verkrijgbaar op recept. Laat je bij een verhoogde dosis begeleiden door een arts. Neem daarom contact op met je arts voordat je weer zwanger wordt. Tabletten foliumzuur met de hoge dosis 5 mg worden altijd vergoed door zorgverzekeraars. Tabletten met hoge dosering foliumzuur op recept 5 mg = 5000 µg of 5000 mcg Dus nee dat mag niet zonder begeleiding van een arts
hmm.. vreemd, ik zal maandag eens bellen naar de arts en het is ff vragen dan! ja ze zei dat ik dan 4 tabletjes pd moest slikken. maar als het veranderd zou zijn neem ik dat je de potjes ook aangepast worden?