de bereken sites

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door likaloetje, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag meningen.
    Ik kom op internet nogal van die bereken sites tegen, welke je vruchtbare dagen berekenen.
    Wie weet, hoeveel waarheid hierin zit?

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Die berekensites gaan uit van het gemiddelde. Maar het is per lichaam verschillend.
    Als je echt zekerheid wilt met wanneer je vruchtbaar bent moet je ovulatietesten gaan gebruiken of gaan tempraturen...

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik heb deze als heel betrouwbaar ervaren..
    Vriendinnen van mij die inmiddels zwanger zijn en hun eerste echo hebben zeggen dat ook. Misschien leuk en handig om eens te bekijken..

Vruchtbare dagen berekenen -Zwangerschapspagina

Oh deze stond ook al in jouw post.

4. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is wel grappig hoor, ik heb het maar gedaan op de meest vruchtbare dag van de bereken sites.
    Het zou wel lachen zijn als dat uit zou komen.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Bij mij klopte het precies op de eerste site

6. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    heb het bij de 2e site ingevult ik heb nu rare cyclussen en er kwam uit: eisprong 20-5 vruchtbare dagen van 02-5 tot 28-5 lijkt me wel erg lang haha 3 weken vruchtbaar:p

7. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    heb hier ook wel mijn twijfels bij..
    vooral omdat je een beetje van de helft van je cyclus uit gaat en ik er gisteren een tegen kwam die zei dat ik op de 9e dag van mijn cyclus mijn ei zou hebben...
    binnenkort maar ovu testen gaan bestellen denk ik!!
    liefs

8. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    De meeste sites geven aan dat de vruchtbare dagen liggen tussen 2/3 dagen voor de eisprong en 1 dag er na.
    Heb een berekening gemaakt op de site die Lizzy14 noemt. Deze geeft aan dat de vruchtbare dagen liggen van 4 dagen voor de eisprong tot 3 dagen er na. Vooral die 3 dagen er na vind ik erg lang, eitje moet toch 12-24 uur na de eisprong bevrucht worden, later kan toch niet?

9. xBlade

xBlade Lid

11 mei 2011
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb dr ook niet eerder van gehoord.. 3 a 4 dagen er na (Superegg)

10. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Ik heb ook al ergens op zulke sites gelezen dat een eitje 24-48 blijft leven.... :(
    Dat het net als een zaadcel kan verschillen in levenduur....

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik vind die erg fijn. Je kunt daar precies het verloop van je cyclus invullen en bij mij klopt de berekening altijd.

12. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik gebruik graag menstruatiekalender.net maar die hebben laten weten er (tijdelijk) mee te stoppen.

Die had ik inmiddels ook ontdekt en is ook een mooie en duidelijke berekeningssite.

Ik gebruik de berekeningen van de overige sites als indicatie want de meest betrouwbare is toch je eigen lichaam. En in combinatie met ovulatietesten heb je er iedere maand in ieder geval alles aan gedaan om je ei niet te missen. En toch heb je maar 20% per maand kans op een bevruchting.
    Maar het is wel vervelend dat er over bijvoorbeeld de levensduur van het eitje en het zaad zoveel verschillende verhalen te vinden zijn. Dan maar wachten op een (al dan niet) positieve zwangerschapstest na ongeveer 2 weken.

13. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    deze vind ik ook wel fijn, hij klopt meestal redelijk;)

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik sluit me bij Essieee aan.. zo'n site is natuurlijk niet 100% betrouwbaar.
    Start met temperaturen en houd een kaartje bij op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting ! Erg handig, en super betrouwbaar! Je kunt daar ook je kwaaltjes bij invullen etc. Hij houd dan ook bij hoeveel je kwaaltjes lijken op een zwangerschap! Ik bijv. zit op 9dpo en heb al 39 punten van een eventuele zwangerschap! Het houd dus veel bij en het is erg gemakkelijk!

15. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Nogevengeduld: Maar 20% kans op een bevruchting per maand? Heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.

16. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik ook niet, maar dat begreep ik ook van Babyboom.. en dat is dan voor vrouwen tot 30 jaar.. Ik vond het erg weinig..

Zelf voer ik alles ook in menstruatiekalender.net. Voor snelle berekeningen gebruik ik ook wel deze..
    Zwanger worden... | Wanneer gaat het eitje innestelen?

Deel Deze Pagina