Foliumzuur + vitaminepillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiwietje, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Hoi!

Ik heb een vraagje.
    Mag je foliumzuur slikken in combinatie met 'gewone' vitaminepillen?
    Ik neem nu dagelijks 2x een kauwvitamine van Davitamon, maar ik weet niet of dit nog mag, als ik met foliumzuur ga beginnen.

Ik ben benieuwd!

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Je kunt beter spefciale zwangerschaps vitamines gaan slikken daar zit ook gelijk folium zuur in.

In normake vitamine pillen zit ook vitamine a e.d. dat je tijdens de zwangerschap/proberen zwanger te worden beter kan mijden

3. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Oke, dankjewel voor je antwoord.
    Ik dacht dat het nog geen 'kwaad' kon, als je nog niet zwanger bent.
    Ik heb al een potje foliumzuur staan, dus ik kijk nog wel even wat ik doe. ;)

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik lees aan je onderschrift dat je nog aan de pil bent en dan kan het inderdaad geen kwaad. Ik heb voordat ik mijn spiraaltje liet verwijderen ook nog de gewone vitaminepillen opgemaakt en daarnaast gewone foliumzuur geslikt. Op het moment dat we er echt voor gingen, hebben we de speciale zwanger word vitaminepillen geslikt.

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    als je idd de pil nog gebruikt dan geeft het niet zo. Als je stopt kun je beter overgaan op speciale vitamines, want in gewone zit ook vitamine A en dat mag je zo min mogelijk hebben.

6. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden.

Ik ben nu inderdaad nog aan de pil. Begin mei ga ik starten met foliumzuur en zal die maand ook nog gewone vitaminepillen gebruiken.
    Zodra ik stop met pil ga ik dan overstappen op een multivitamine, speciaal voor zwanger worden/zijn.

7. Deejay26

Deejay26 Lid

14 mrt 2009
    17
    0
    0
    Kraamverzorgende
    Utrecht
    He meiden,

ik had hierover ook een vraagje.
    Wij zijn wel gestopt met de pil, maar niet bewust bezig met zwanger worden.
    Is het dan wel verstandig om vast te beginnen met foliumzuur? En welke kan je het beste nemen, of maakt dat helemaal niks uit?

Liefs Deejay.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    als je geen pil meer slikt en onveilig vrijt dan zou ik zeker beginnen met foliumzuur te slikken! Baat het niet dan schaad het niet!

Maakt niet uit welke je neemt als er maar 0.4mg in zit!

9. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Als je probeert zwanger te worden raden ze het aan om al foliumzuur te slikken. Ik heb dat zelf niet gedaan. Ik ben bij 8 weken begonnen met het slikken van foliumzuur.

Ik gebruik Davitamon Fen Natal. ;)

10. Deejay26

Deejay26 Lid

14 mrt 2009
    17
    0
    0
    Kraamverzorgende
    Utrecht
    Okee, dan ga ik dat eens even doen :)
    Dank jullie wel !

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Het wordt aangeraden om minimaal 1 maand voordat je gaat proberen zwanger te worden, te beginnen met het slikken van foliumzuur. Op die manier heb je genoeg in je lichaam opgebouwd als je zwanger wordt. Je bent dan wel niet bewust bezig met zwanger worden, maar dat kan natuurlijk wel heel snel al zo zijn.

Ik slik Materna van Centrum: een combi-vitamine voor zwangere vrouwen of vrouwen die dit willen worden. Bevalt goed!

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bij 8 weken mag je juist stoppen met foliumzuur want dan is het centraal zenuwstelsel al af en heeft het geen nut meer, vandaar dat je voor de bevruchting moet beginnen met foliumzuur

13. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ja dat dacht ik ook, maar de verloskundige zei dat ik het moest gaan slikken. En op de verpakking zelf staat dat je het ook tijdens de zwangerschap kunt slikken en als je borstvoeding geeft ;)

14. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Toch nog een vraagje.
    Kan je ook alleen foliumzuurtabletjes slikken (eventueel in combinatie met gewone vitaminepil), als je nog niet zwanger bent?
    En dan overstappen op een speciale zwangerschapsvitamine op het moment dat je zwanger bent?

15. SeaShell

Je kunt het slikken tijdens de borstvoeding en verdere zwangerschap ja, maar de foliumzuur heeft na 8 weken totaal geen nut meer, de overige vitamines wel voor jezelf en vitamine D voor de baby, maar het ruggetje e.d is na 8 weken allang gevormd samen met het zenuwstelsel vandaar dat je na 8 weken met foliumzuur mag stoppen omdat het niks meer toevoegd

16. SeaShell

Je weet pas als je zwanger bent met 4 weken zwangerschap of later en hebt dan al die tijd teveel vitamine A ingenomen, ik zou dus of nu al overstappen of de vitaminetabletten laten liggen, vooral in het begin wordt er vanalles gevormd bij de kleine ( delingen etc)

Deel Deze Pagina