Wij zijn na een jaar naar de huisarts gegaan, maar ik kan me zo voorstellen dat als je problemen hebt met je menstruatie, je eerder gaat. Ik denk dat het dus moeilijk is die situaties te vergelijken. Maar als je regelmatig menstrueert, vind ik persoonlijk dat je het wel een jaar moet geven.
Wij zijn na 2 jaar pas naar de HA gegaan, maar meer omdat we bang waren voor de uitslag eigenlijk dus beetje kop in het zand
ben na mijn eerste nooit meer aan pil gegaan en die is nu 4 we zijn nu 2 jaar echt aan het proberen zwanger te worden, ben nog niet bij huisarts geweest, ben bang dat hij me uitlacht haha ben nog jong he, of zou het toch verstandig zijn om te gaan? neem aan dat er heel veel redenen kunnen zijn ooor het uitblijven van een zwangerschap maar soms ben ik wel bang, omdat ik erg jong was bij de eerste en ook een keizersnede heb gehad
het hangt er vanaf wat je 'probleem' is. Als je helemaal geen menstruatie hebt kan ik me voorstellen dat je daar op een korte termijn met de huisarts over wilt praten. Maar de huisarts zal je pas na 1 jaar doorsturen naar een gynaecoloog als zwanger worden niet lukt met je partner ondanks dat alles normaal lijkt. als je eerder gaat zal hij zeggen dat jullie het nog even moeten aankijken. Dat lijkt misschien een domper, maar je moet je wel beseffen als je eenmaal doorverwezen word er allemaal onderzoeken op jou en partner afkomen en het een hele stempel drukt op 'zwanger worden'.
Daar ben ik het volledig met je eens! Ik zat ook telkens met een zeer onregelmatige cyclus, kon er geen touw aan vast knopen... ben toen uiteindelijk naar mijn HA gegaan om dit te overleggen ( natuurlijk waren wij toen al een paar maanden bezig) Mijn HA is zelf een vrouw, en ik denk dat zij precies weet wat vrouwen bezig houdt.... ze heeft mij toen ook door verwezen naar een gynaecoloog... samen met hem zijn wij toen gaan kijken wat er eventueel aan de hand kon zijn.... gelukkig heb ik toen een echo gehad, geruststelling was dat met mijn baarmoeder en eileiders alles prima in orde is, dus wij kunnen nu met een gerust hart verder aan onze kinderwens werken.... fijt is wel, mocht ik binnen nu en een half jaar niet zwanger zijn, dan gaan wij wel verder onderzoeken.... tja, dit is een fijt wat wij nu al van te voren weten, en daarom is het ook iedere maand een teleurstelling als het weer niet gelukt is. We houden hoop!
Ik heb na 7 maanden de huisarts gebeld. Assistente deed in eerste instantie een beetje moeilijk omdat ze vinden dat je het eerst een jaar moet hebben geprobeerd.. Maar ivm mn onregelmatige ongesteldheid en omdat ik maar 1 eierstok heb kon zij zich voorstellen dat ik me ongerust maakte Huisarts wou me wel direct doorverwijzen naar een gynaecoloog. Dat ging mij eerst nog te snel (heb van ha toen een kuur gekregen om menstruatie op te wekken). Inmiddels weer geweest en krijg nu een afspraak bij de gynaecoloog... Ben benieuwd
Ik ben in februari gestopt met de pil en in oktober naar de huisarts gegaan ivm hele lange cyclussen, zelfs 1 van 129 dagen. Maar ik werd gewoon weer naar huis gestuurd en mocht pas in januari bellen voor een afsrpraak om doorgestuurd te worden. Aan de ene kant snap ik wel dat ze 1 jaar aanhouden maar als je zo met je cyclus aan het modderen bent mogen ze je wel eerder dorsturen vind ik. Daarbij duren de onderzoeken in het ziekenhuis ook nog een hele tijd. Wij zijn onderhand al bijna 26 maanden verder en nu pas sinds eind 2008/begin 2009 met behandelingen begonnen.
Ik ben in juli 2008 gestopt met de pil. Tot nu toe heb ik maar drie keer een menstruatie gehad en mijn cyclussen duren erg lang. Ook verlies ik bijna geen bloed en heb vaak tussentijds bloedverlies. Ik ben vorige maand na 7 maanden hiervoor naar de huisarts gegaan. Ik ben direct doorgestuurd naar de gyn, waar ik straks voor het eerst heen ga. Ik krijg een inwendige echo om te kijken of alles oke is daarbinnen. Als dat het geval is krijg ik van de HA een kuur om ongi op te wekken. Als er wel iets is moet ik onder behandeling van de gyn blijven.
Wij zitten nu in ronde 8. Paar keer echt op tijd geklust, maar nog zonder resultaat. Mijn eigen huisarts weet wanneer ik ongeveer gestopt ben met de pil, maar mijn man heeft een andere huisarts. We denken er nu aan dat hij misschien al naar zijn huisarts kan en dan zeggen dat we al een jaar bezig zijn. Als aan zijn kant alles goed blijkt te zijn, sluit dat toch al 1 optie uit... Heeft iemand dit ook eens gedaan, of is het een heel raar idee van ons?
Maakt niets uit denk ik. Het gaat om het totaalplaatje. Bij ons (overigens zijn wij al meer dan 5 jaar bezig), zijn de afzonderlijke delen wel goed, maar samen werkt het het minder. Het zegt niets in ieder geval Ik zou gewoon even nog een paar maandjes geduld hebben en naar je eigen HA gaan.
Mocht het nodig zijn, hebben we afgesproken na 1 jaar naar de HA te gaan.. laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn...nog 4 rondes te gaan..
wij zijn na een jaar naar de ha gegaan en was ik blij om want heb het pco syndroom en dus geen ei sprong ja dan kan je lang wachten tot je zwanger wordt hahaha. er staat een jaar voor dat de pil uit kan werken geloof ik
wij zijn begonnen in mei 2004 en ik ben in oktober 2005 voor het eerst naar de gyn gegaan en in december 2005 kregen we hulp bij het zwanger worden
ik heb 7-12 maanden gekozen, maar meer om de reden die hierboven al genoemt is. wij hadden al het vermoeden dat het niet goed zat bij mijn man (vruchtbaarheidsproblemen zit in zijn familie).dus we zijn ietsjes eerder naar de HA gegaan.
Wij hebben meteen bij het verwijderen van de Mirena een verwijsbrief aan de HA gevraagd. Ik heb MS en gebruikte daarvoor medicijnen. Die moest ik stoppen voor het baby's maken, met alle gezondheidsrisico's vandien. Ik heb dus zelf meteen om een verwijzing naar de gyn gevraagd, om te checken of alles in orde is, zodat ik niet onnodig lang met mijn medicijnen stop. Wij zitten dus in een heel ander schuitje, helaas . Maar ik vind het wel fijn dat alles gechecked wordt...
Hallo, Ik ben na 4 maanden al naar de ha gegaan, omdat mijn menstruatie uitbleef. Mijn ha deed hier niks aan pas na een jaar werd ik naar de gyn doorgestuurd. Mijn ha is wel een vrouw, maar zij vertelde mij dat ik nog maar even moest genieten echt belachelijk, we zijn er zo mee bezig en als je dan maanden moet wachten komt hier geen eind aan. xxx Bloem
Wij zijn na 9 maanden gegaan. Vooral omdat ik een te traag werkende schildklier heb, waardoor het kan zijn dat ik moeilijker zwanger raak. Uiteindelijk bleek het echter niet aan mij te liggen.
ik lees echt verschillende verhalen heb pas met me me man afgesproken dat we na de zomervakantie gaan dan zijn we 1,5 jaar bezig. ben ook bang op te gaan dat ze zeggen dat we geen kinderen kunnen krijgen ofzo hebben jullie dat ook?
Wij na 6 maanden doordat ik toen 3 miskramen had gehad en graag onderzoek wilde hebben naar de oorzaak. De onderzoeken in ons geval vallen erg mee, voornamelijk veel bloedonderzoek en qua belasting is het een eitje. Alleen de onzekerheid is killing en vindt het elke keer weer vreselijk om in die wachtkamer van de gyn te zitten tussen de dikke buiken. Hier delen ze de wachtkamer met een normale verloskundigenpraktijk en iedereen is bijna zwanger die er zit. Wie dit heeft bedacht