Nog iemand anders bekend met een plolactinoom?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ilo14, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Wij proberen sinds 1,5 jaar zwanger te worden van de 2e.

Na verschillende onderzoeken en al een aantal rondes met clomid te hebben gehad. Kwamen ze erachter dat ik toch een prolactinoom van 10mm heb.

Voor de clomid had ik nog wel gewoon een cyclus, ook al was deze lang. Maar nu ben ik al maanden niet meer ongesteld geweest. Inmiddels ben ik aan het opbouwen met Norprolac (cabergoline had ik veel te veellast van). Ook dit medicijn is niet prettig tot nu toe, maar ik hoop hier iets sneller aan te wennen.

Kan iemand misschien vertellen hoe lang het bij jullie duurde voordat je weer een cyclus had of zelfs zwanger was?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Of ik een prolactinoom heb gehad weet ik niet (nooit een scan gemaakt omdat ik titanium platen in mijn rug heb), maar in ieder geval wel een verhoogde prolactinewaarde waardoor mijn menstruatie uitbleef. Zowel bij zoon als deze keer heb ik 3 a 4 maanden medicatie geslikt en was toen zwanger (bij zoon tussendoor niet ongesteld geweest en op dag 122 positief getest, deze keer 1x tussendoor een menstruatie opgewekt met medicatie omdat ik cystes had, dat was een cyclus van 73 dagen en daarna op dag 48 positief getest). In totaal net geen 9 maanden bezig geweest bij zoon, bij deze op een paar dagen na een jaar.

Ik hoop dat het bij jou ook snel werkt, wat een lange tijd al anderhalf jaar. :(

3. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Oh wat ben ik blij om jouw verhaal te horen. Dat geeft mij in ieder geval weer hoop dat het echt nog wel kan lukken.

Had jij veel last de medicijnen?

4. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hey meis;

Ben niet zo'n actief lid maar hier wil ik graag even op reageren.

Ik heb sinds mijn 17e een Macro prolactinoom, die terugkomt als ik mijn medicatie niet inneem. Ik gebruik zelf wel cabergoline/dostinex omdat dit het meest effectieve middel schijnt te zijn, maar hoor heel vaak dat mensen hier slecht op reageren.

Ik ben nu 31 en slik deze medicatie dus al vanaf mijn 17e. Toen ik 29 was besloten we voor een kleintje te gaan. Hiervoor moest ik wel de nodige onderzoeken doen om te kijken of het haalbaar was. Na 2 weken zou ik de uitslagen krijgen maar toen bleek ik al zwanger te zijn. In de eerste ronde raak dus. Inmiddels zijn we voor de 2e bezig. Helaas waren mijn waardes ineens erg omhoog gegaan waardoor ik deze eerst weer op de rit moest krijgen. Gaan nu net de vierde ronde in. Hoop dat her snel raak mag zijn maar blijf dus vertrouwen houden. Je kunt zeker (snel) zwanger raken met een prolactinoom.

5. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Oh echt fijn om nog een positief bericht te lezen. Dank je wel!

Was jij tijdens de zwangerschap helemaal gestopt met de medicijnen?

6. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Ja vanaf 4 weken. De eerste 18 weken ben ik doodziek geweest maar daarna heb ik
    Me nog nooit zo goed gevoeld

7. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Oh dat klinkt goed. Dat stukje van na de 18 weken dan he . Ik hoop snel te kunnen zeggen hoe dat bij mij gaat!

8. Kikki1

Kikki1 Actief lid

28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
    Hallo Ilo14,

Ik weet niet of je nog actief bent, maar ik wil toch ook graag reageren.
    Op mijn 17e werd ontdekt dat ik een micro prolactinoom heb. Ik ben periodes wel en periodes niet ongesteld geweest (Heb geen medicatie geslikt). Ik denk dat mijn waardes precies rond een grens zitten ofzo.

Een paar jaar geleden wilden we graag zwanger worden. Ik was toen gewoon ongesteld. Redelijk regelmatig met cyclussen van 23/35 dagen. Heel wisselend dus.
    Na een half jaar zelf proberen zijn we naar de gynaecoloog geweest. Ik gebruik de temperatuur methode maar kon hiermee niet duidelijk een eisprong ontdekken. Ook met ovulatietesten lukte dit niet altijd. Mijn cyclus was dus niet helemaal zoals het moest zijn.
    De gynaecoloog schreef Cabergoline voor. Dit deed zijn werk direct want binnen een maand was ik zwanger. Ik had gelukkig geen last van bijwerkingen.

Inmiddels is ons kindje geboren en geef ik al bijna een jaar borstvoeding.
    We willen nu heel graag voor een tweede gaan. Binnenkort hebben we weer een afspraak bij de gynaecoloog. Ik ben wel weer ongesteld geworden inmiddels. Maar geen idee of het nu allemaal 'normaal' is. Vandaar die afspraak.
    Als ik wel weer aan de Cabergoline moet, moet ik helaas stoppen met de borstvoeding. Dit gaat helaas niet samen.
    Een spannende tijd dus weer!

Hoe is het nu met jou? Heb je al minder last van bijwerkingen?

Deel Deze Pagina