Foliumzuur vraagjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Moo, 1 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    bedankt dat doet me eraan denken dat ik ook zoiets moet kopen, zal morgen als ik naar de supermarkt ga ff langs de apotheker knallen.
    Maar met bara heb ik het ook niet geslikt hoor, ja heel ff en soms
     
  2. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik heb foliumzuur geslikt tot de 8 weken na de zwangerschap en ben toen overgegaan op gravitamon. Jenny
     
  3. marittt

    marittt Fanatiek lid

    26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Weten jullie ook wat de exacte uitwerking is van het slikken van visolie?

    Op het doosjes staat 'bij ongemakken rondom de menstruatie'. Nu heb ik gehoord dat dit ook helpt voor het opgang brengen van een regelmatige cyclus en voor het opwekken van je menstruatie...
     
  4. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik ben sinds vorige week met foliumzuur begonnen en ik slik die voordat ik naar bed ga....het staat op m'n nachtkastje in plaats van de pil! (vandaag trouwens de laatste!!!!) ;)
     
  5. Cindy

    Cindy Lid

    18 jul 2005
    41
    0
    0
    Voel me dan wel heel schuldig!!!! ik slik namelijk niets, ik weet dat het wel verstandig is maar op een of andere manier komt het er niet van! erg he??!
     
  6. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Het is nog niet te laat om te beginnen hoor......
    Uiteraard moet iedereen dat zelf weten en er komen ook genoeg gezonde kinderen zonder foliumzuur ter wereld. Omdat wetenschappelijk bewezen is dat het een positief effect heeft, voel ik me er wel prettig bij om het te gebruiken. Ik heb Gravitamon. Neem het 's ochtends voor/tijdens ontbijt.
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Niet schuldig voelen! genoeg babies worden er geboren waar nooit iets bij geslikt is.. ik vergeet het ook weleens eens te slikken..

    groetjes
     
  8. Cindy

    Cindy Lid

    18 jul 2005
    41
    0
    0
    Het is waarschijnlijk ook onbewust wel een beetje "zelfbescherming" omdat ik er niet te veel mee bezig wil zijn.
    Daarnaast heb ik altijd het gevoel gehad dat ik geen kinderen kan krijgen, vraag me niet waarom, maar misschien moet ik dat maar eens aan de kant schuiven!
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat gevoel ken ik ook hoor, van geen kinderen kunnen krijgen.

    De pillen niet nemen uit zelfbescherming: ja dat is maar hoe je het ziet.. ik nam ook altijd de pil voor het naar bed gaan.. dacht ik ook niet bij na... ook vitamine tabletjes.. ik denk nooit bij het nemen van de gravitamon na wat het eigenlijk is.

    groetjes
     
  10. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Voel me dan wel heel schuldig!!!! ik slik namelijk niets, ik weet dat het wel verstandig is maar op een of andere manier komt het er niet van! erg he??!


    Toch zou ik wel foliumzuur gaan slikken als je zwanger wilt worden. Gewoon even langs de drogist, ik heb eigen merk etos (voor 2,99). Als je zwanger bent kan je altijd nog over op gravitamon (15 euro)
    Omdat bewezen is dat dit open ruggetjes minder voorkomen als de moeder foliumzuur heeft geslikt
     
  11. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Maritt waar heb je die info vandaan? ben je al bezig met gebruiken?

    ik zag dat niemand hierop reageerde vandaar

    gr loesmari
     

Deel Deze Pagina