uitgerekende datum verschil met datum gyn??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam van drie, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hallo dames,

ik heb een vraagje ik heb met mijn gyn een beetje discussie over de uitgerekende datum , eerder ook al gehad en toen werd ik afgewimpeld maar nu ik suiker en ischias heb en sowieso niet langer dan 38 weken zwanger mag zijn maak ik me er steeds meer druk om.
    Volgens de gyn ben ik vandaag 32 weken zwanger, volgens mijzelf 33 weken en 3 dagen, dit weet ik omdat ik in de hele maand januari maar een keer gevreeen heb , dus weet precies wanneer ik zwanger moet zijn geraakt, hoe kan dan dat verschil vcan 10 dagen ertussen zitten en loop ik toch uiteindelijk inprincipe de gehele 40 weken uit, en ben heel bang dat bby dan weer zo zwaar is en dat het een probleem wordt...

hebben jullie tips?

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Een gynaecoloog rekent altijd met een cyclus van 28 dagen, daardoor is er vaak een verschil maar 10 dagen verschil vind ik wel veel!
    Bespreek het goed met hem! Op hoeveel weken wordt je kindje nu geschat qua grote

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn uitgerekende datum klopt ook niet met mn ovulatietesten en keren dat mijn vriend en ik gevreeen hebben
    toch ga ik ervanuit dat de vk en gyn aan de hand van echo's kunnen zien waneer ik uitgerekend ben ,
    voornamelijk de eerste periode van de zwangerschap is t gelijk met alle zwangerschappen qua ontwikkeling (?? of Foetus weet ff niet meer welke t dan is haha) en komen ze uit op de uitgerekende datum

4. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    zwolle
    Morgen moet ik weer heen, maar met 30 weken had mijn baby een groei voor 33 weken, dus liep ik al voor ... morgen nog maar eens bespreken, want ik vind ook best veel en nou ja als ik niet langer dan 38 weken zwanger mag zijn is dat verschil teveel vind ik....

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    maar de keer dat je gevreeën hebt, hoeft niet de dag van de innesteling te zijn! Daar kan een paar dagen verschil in zitten. Maar 10 vind ik wel veel ja.

6. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik denk eerder dat je tussen de 2 zal zitten! Want zoals evelien zegt is de dag dat je gevreeën hebt, niet de dag van je innesteling! Stel dat je een late innesteling had (de laatste dag ingenesteld) + een kortere cyclus dan 28 dagen zo zou je ook aan het verschil kunnen komen!

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tegenwoordig wordt de datum van de termijnecho aangehouden.

In de innesteling kan volgens mij al een week verschil zitten. Bij mn zoontje 5 dagen teruggezet, terwijl ik datum eisprong wist. Nu 3dagen vooruit gezet.

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi hoi! Hier iemand met hetzelfde! 10 dagen verschil! Mijn kindje/bevruchtje eitje heeft werkelijk waar daaaagen rondgezweefd op zoek naar een goed plekje... Ik wist ook de eisprong en klusdatum dat was er van overtuigd verder te zijn, maar na 3 echo's (met 6, 8 en 11 weken) kwam er toch echt 3 keer 10 dagen minder uit... Het kan dus echt wel. Ze is uiteindelijk geboren met 40.2.
    Liefs,

9. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Bij mij is het bij elk bezoekje van de Gyn weer anders, daarom houden we gewooon de termijnecho aan. Omdat ze bij mij zovaak meten, en bij elke meting is er weer een andere uitgerekende datum, ik krijg een tweeling en zelfs daarin zitten een paar dagen verschil, en die komen echt neit met een paar dagen verschil. Dus het ligt er net aan of je kindje net die paar weken een groeispurtje heeft gehad of juist niet.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik had in eerste instantie ook een twistpunt met de VK over de datum. Na de tweede echo zag ze in dat ik gelijk had...

Ga gewoon lekker op je eigen gevoel af, jij weet het best hoe het tot stand gekomen is...

Enige dat nog verschil kan maken is een extreem late innesteling. Ik had een (voelbare) vroege innesteling, vandaar dat ik het tot de dag precies wist.

11. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    zwolle
    Bedankt voor jullie reacties,

ik zal morgen nog met de gyn bespreken.... komt wel goed, misschien leiden ze me toch wel in met 37 weken als ik zo blijf als nu, ben extreem moe, me buik groeit harden, ischias zo erg dat ik niet meer kan lopen normaal, en ik neem geen morfine, dat is enige wat ik zou mogen van de gyn, en dat weiger ik..... Daarnaast me suiker die nog steeds niet goed onder controle is, dus we zien wel, komt allemaal wel goed...

12. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier ook zo'n discussie met de gyn. Ik dacht te moeten bevallen op 5 november (had een positieve ovulatietest gehad, dan geklust, ...) maar volgens de gyn en haar echo is het beebje voor 18 november. De datum vn de eerste echo wordt dus aangehouden. Dit terwijl het beebje op de andere echo's altijd 2 à 3 weken voorloopt. Nu weet ik wel dat het gewoon een groot kindje kan zijn, maar drie weken vind ik wel heel veel en heel toevallig... Ook ik maak me zorgen omdat ik waarschijnlijk met een keizersnede beval en dus normaal aan 38 weken moet bevallen... Ik wil helemaal geen spoedkeizersnede omdat ze me nog niet zo ver hadden geschat...
    Ik hoop dus dat jij ons op de hoogte houdt hoe het ging bij de gyn want ben best wel nieuwsgierig!

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Tsja, de sexdatum zegt ook niet zo heel veel natuurlijk... wij hadden sex 9/10 dg voor de eisprong... Daarnaast kan de innesteling wel 8 dagen duren.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben ook terug gezet door de gyn, maar na aanleiding van een uitgebreide groei echo met 12 weken. Dus ik geloof hem wel. (ik baal er wel van natuurlijk ;) )
    Bij mij scheelt het ook een week.

Deel Deze Pagina