Ik hoorde van mijn zus dat zij foliumzuur tabletten ging slikken toen zij probeerde zwanger te worden.. Nou mijn schoonzus had ze dat ook aangeraden, maar mijn moeder zei toen dat deze dingen niet nodig zijn, doordat er bepaalde vitamine inzitten, die je misschien gewoon hebt.. Dus is het nou een aanrader of niet? Helpt het, kan je het gewoon slikken?
Foliumzuur wordt altijd aangeraden om wel te nemen. Zelfs de verloskundige bevestigd dit. Foliumzuur is oa om een open ruggetje te voorkomen. Verder zou je ook een multivitamine voor zwangeren kunnen nemen, maar daarvoor kan idd gelden als je vanuit je voeding al genoeg binnen krijgt hoeft het niet nodig te zijn. Persoonlijk neem ik wel multivitamine vanaf dat ik zwanger ben en voorafgaand altijd foliumzuur.
Ik neem ook foliumzuur, maar stop er steeds mee als ik weer ongesteld ben, na mn ei begin ik er steeds weer mee
Dus is het een aanrader? Als ik deze ronde niet zwanger raak, zal ik na mijn eerst volgende menstruatie beginnen met de foliumzuur Is het goed dat ik na mijn eerst volgende menstruatie begin? (Hopelijk blijft het deze ronde weg maar ja alssss...)
Het helpt niet om zwanger te raken (jammer genoeg), het helpt de kans verkleinen aan afwijkingen aan de baby, zoals een open ruggetje of schisis. Het is belangrijk dat je hiermee zo'n 4 weken voordat je zwanger wordt start, tot ongeveer 10 weken na de bevruchting, maar de meeste vrouwen slikken het de hele zwangerschap.
Vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn wordt aangeraden dagelijks 400 microgram foliumzuur te slikken. Zij kunnen daarmee het risico op een neurale-buisdefect (NBD) bij hun kind verkleinen. Het kan geen kwaad om het te slikken als je nog niet zwanger bent, ik slik het als sinds begin 2014.
Ik verbaas mij ook dat sommige mensen het zooo verbazend vinden dat iemand iets niet goed weet Lol... Niet iedereen hoeft alles te weten mevrouw, als je dat denkt!
Ja hoor, zeker als jullie actief bezig zijn met zwanger worden. Google anders eens op 'foliumzuur' zodat je je een beetje in kunt lezen.
Ja had ik al gedaan, maar dacht even om ervaring van meiden hier oook te vragen.. Want jullie slikken het blijkbaar
ik slik de multi met foliumzuur sinds ik gestopt ben met de pil. zelfs toen ik tussendoor weer even de pil heb geslikt om mijn menstruatie weer normaal te krijgen na een mk ben ik doorgegaan met slikken om het op peil te houden. ik stop er pas mee als de baby geboren is en dan neem ik weer de gewone vitamines omdat ik weinig tot geen fruit eet. bij dl had ik het ook maar toevallig opgevangen hoor dat het verstandig was om het te slikken.
Ik weet gelukkig niet alles Algemene kennis heb ik wel. Ik zou zo snel mogelijk met foliumzuur beginnen, want ik gun je een gezond kindje...
Lief doen dames Er zijn hysterische topic genoeg Zodra je zwanger bent zou ik overgaan op de Multivitaminen speciaal voor zwangeren, hier zit foliumzuur bij in. Tot die tijd zijn de losse tabletjes voldoende. Verder zou ik ook op je voeding etc. letten als je graag zwanger wilt worden.