Imigran en zwanger

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sarah84, Sep 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hey ladies...

ik heb een vraagje, ik heb zelf migraine, gelukkig niet vaakzo om de 2/3 maanden, dus echt erg weinig.
    Nou is mijn vraag dus of imigran kwaad kan als je zwanger wilt worden, of zwanger bent. Ik kan uit de bijsluiter niet echt wijs worden. En ik ben nu zo bang dat ik afgelopen week beter mn medicijnen niet had kunnen nemen, ik was namelijk overtijd en de dag na mn aanval en mn medicijnen (1 tabletje) ongesteld, maar heel anders als normaal en heel vloeibaar bloed. ik had eigenlijk automatisch mn medicijnen ingenomen, en pas toen het over was dacht ik dat dat weleens dom zou kunnen zijn!

Ik ben zo bang dat het nu dus wel zo was en dat ik het zelf fout heb laten gaan!

Kunnen jullie mij hierbij verder helpen of kan ik beter langs de HA gaan?

voel mezelf er erg rot onder!

liefs Sarah

2. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    2,799
    0
    0
    Utrecht
    Mag niet als je zwanger bent!

3. bouchere

bouchere Niet meer actief

je mag eigenlijk alleen paracetamoltijdens je zwangerschap.
    maar mijn huisarts heeft toen tegen mijn gezegd,dat ik mijn imigram mocht innemen,tijdens mijn zwangerschap.
    niet met regelmaat maar als de aanval echt niet te harden was,dan nam ik het echt wel in.

groetjes

diana

4. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon NIET nemen! En zeker niet als je je ei hebt gehad en de kans erin zit dat je zwanger kan worden. Migraine doet echt veeeel pijn,ik heb het zelf ook maar ik zou zeker niet mijn pillen pakken als ik weet dat ik zwanger kan worden! Teveel risico; die medicatie werk op de navelstreng waardoor het kindje zuurstoftekort kan krijgen,echt een eng idee!

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    04.06 Gebruik bij zwangerschap en het geven van borstvoeding
    Post-marketing gegevens over het gebruik van sumatriptan tijdens het eerste trimester zijn van meer dan 1000 vrouwen beschikbaar. Hoewel deze gegevens onvoldoende informatie bevatten om tot definitieve conclusies te komen, wijzen ze niet op een toegenomen risico op congenitale defecten. De ervaring met het gebruik van sumatriptan in het tweede en derde trimester is beperkt.
    In dierstudies zijn er tot nu toe geen aanwijzingen voor teratogeniteit of schadelijke effecten tijdens de peri- en postnatale ontwikkeling. De embryo-foetale levensvatbaarheid zou echter bij konijnen kunnen worden beïnvloed. (zie sectie 5.3). Toediening van sumatriptan dient alleen te worden overwogen als de te verwachte voordelen voor de moeder opwegen tegen het mogelijke risico voor het ongeboren kind.
    Na subcutane toediening wordt sumatriptan uitgescheiden in de moedermelk. Blootstelling aan het kind kan worden geminimaliseerd door borstvoeding binnen 24 uur na toediening van sumatriptan te vermijden.

6. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=2039

Hier staat weer iets anders..Leuk internet!

Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent, of dit binnenkort wil worden. Het is niet bekend of dit middel veilig is voor het kind. In theorie kunnen antimigrainemiddelen van het triptan-type de bloedvaten in de placenta vernauwen en daardoor een zuurstoftekort bij het kind veroorzaken. Meld het in elk geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wil worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel.

Share This Page