Hoi dames, Zit op dit moment even in een klein dipje. Vorige week was ik bij de VK, en mijn bloeddruk was aardig verhoogd. Ik moest zo snel mogelijk bloed prikken in het ziekenhuis, en alle bloedwaarden waren op het randje van zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig geen eiwit in mijn urine..! In feite is er dus (nog) niets aan de hand, maar blijf wel onder controle bij de gyneacoloog. En ik voel me nu zo onzeker, want in feite is er (godzijdank) nog niets aan de hand, maar ik moet ook zeker niet onbezorgd zijn. Het heeft me in elk geval wel aan het schrikken gemaakt! Voorlopig blijf ik onder controle bij de gyn, en ik moet daar volgende week maandag weer terugkomen. Ze maakt zich (gelukkig) nu nog niet teveel zorgen, maar ze wil het wel in de gaten blijven houden. Wie van jullie heeft dit ook gehad, en hoe heeft het zich verder ontwikkeld? Kunnen de bloedwaarden weer "normaal" worden, of blijft het in het gunstigste geval zo? En wat kan ik nu verder nog verwachten? Groetjes van Danielle
hoi danielle ik heb presies hetzelfde helaas moet daar door nu 2 keer in de week naar het ziekenhuis voor controle dus bloedprikken en urine na laten kijken en ook aan de ctg. groetjes elise
Ik heb het ook gehad. Ben meerdere malen in het ziekenhuis opgenomen geweest, omdat het steeds zo kantje bord zwangerschapsvergiftiging was. Uiteindelijk ben ik met 39 wkn en 3 dgn ingeleid ivm daadwerkelijk zwangerschapsvergiftiging. Veel succes en hopelijk gaat alles goed en ze blijven je gelukkig goed in de gaten houden!
Heb bij Sam zwangerschapsvergiftiging gehad (met 30.1 week spoed keizersnede gehad) Bij Fay was mijn bloed met 37 weken ook afwijkend, ze hebben me toen gestript. En die week ben ik nog opgenomen geweest ivm erg hoge bloeddruk. En toen kwam het voor ik echt ziek werd uit zichzelf op gang. (mijn bloed werd regelmatig gecontroleerd, en als ik niet spontaan was bevallen had ik ook 2x per week moeten komen)
vorige zwangerschap ook gehad....vanaf 24 wkn hoge bloeddruk en moest ik rust houden. laatste dagen voor bevalling deden mijn nieren ook niet veel meer. Moest om de dag naar gyn toe, maar toen het echt heel serieus werd, begon de bevalling spontaan (38,4wkn) Toen ik eenmaal bevallen was had ik direct geen klachten meer (moest veel spugen, weinig eetlust etc) en heb ik heerlijk genoten. Probeer je er niet te druk over te maken en je rustig te houden. Sterkte! Als je het niet vertrouwd gewoon contact opnemen met de gyn! Hij/zij heeft je vast wel gezegd waar je allemaal op moet letten.
Bedankt voor de antwoorden. De gyn maakt zich nu nog niet veel zorgen, gelukkig! Maar dat maakt het ook wel weer juist allemaal erg onzeker, want wat is er dan nu precies aan de hand? Vind er niets aan, en zou willen dat het weer een beetje onbezorgd werd...! Ben zo bang dat de beeb eerder komt?..
Hai Danielle, Ik heb het ook gehad. Maar bij mij was het heel acuut. Mijn dochtertje is toen binnen 2 uur gehaald met een spoedsectio, met 32 weken. Ik ken verschillende verhalen. Het kan lang goed gaan, maar het kan ook heel snel heel fout gaan. Bij mij gebeurde dat laatste dus helaas. Het is goed dat ze je goed in de gaten houden. Sorry dat ik je niet kan geruststellen, maar ik denk dat het balengrijk is dat je alert bent en goed op de signalen let ( misselijkheid, hoofdpijn, bandgevoel, slecht zien, vocht vasthouden, tintelingen in handen en voeten ). Mochten ze het eerder moeten opwekken/halen, kan ik je echter wel geruststellen. Je bent al 34 weken en dat is een belangrijke grens. Kindjes die met die zwangerschapsduur geboren worden doen het bijna altijd heel goed.
Hier ook. toen ze t ontdekte (pre-eclampsie) ben ik direct opgenomen en ingeleid (de volgende dag..werd s avonds opgenomen) was ook omdat ik al 39.3 dagen zwanger was, en de beeb niet meer hoefde te blijven zitten..
Mijn bloeddruk is ook niet meer normaal. Mocht woensdag meteen een aantal uur blijven in het ziekenhuis. Zometeen moet ik weer op controle. Ben heel benieuwd. Hoop zo dat ik niet in het zhs kom te liggen ivm de hondjes.
Als er nog geen eiwit in de urine zit is er nog geen sprake van pre eclampsie. Dat is pas als je the whole pakkage hebt zeg maar. Dus tegenvallende bloedwaarden, hoge bloeddruk onderdruk hoger dan negentig en eiwitten in de urine. Ik had dat bij onze tweede en heb daardoor vanaf week 34 in het ziekenhuis moeten liggen met methyldopa 5 keer 1000 gram. Met week 38 hebben ze het toen ingeleid. Niet leuk maar als het t beste is moet het gewoon. En als je gyn zich nog niet echt druk maakt zou ik dat ook niet doen. Als je tintelende vingers hebt, sterren ziet een band om je buik voelt ga dan wel onmiddelijk naar het ziekenhuis! Overigens ben ik het levende bewijs ervan dat het met de derde of volgende kind wel goed kan gaan.. Check mijn banner! Wel met bloeddruk medicijnen maar verder geen klachten.
o ja ze checken ook altijd heel goed hoe de baby het doet! Heeft ie genoeg vruchtwater groeit het nog goed ed!