Wat ik me dus afvraag: als je een hele harde stoot oid zou krijgen tegen je buik, kan de beeb dan iets breken? hij is nog maar zo klein en zo fragiel...
Dat vroeg ik me dus ook af naar aanleiding dat ik laatst toch nog eens probeerde of ik nog op mijn buik kon liggen. Toen voelde het echt alsof ik op het babytje drukte met mijn hele gewicht dus heb me héél snel weer omgedraait en toen spookte die gedacht ook door mijn hoofd. Dus ik lees even mee...
ja precies, zo denk ik dus ook, als ik op mijn buik lig gaat hij ook heel hard schoppen, dan denk ik hij heeft misschien pijn. Of als vriendlief weer eens een beetje lomp is
T gevoel of de kleine in de verdrukking komt/zit heb ik al wanneer ik voorover hang.. En dat komt nog al eens voor : mezelf van onderen aankleden, in mn werk een cliënt 6 op een ochtend als t tegenzit aankleden, iets van de grond oprapen, de kat even een aai over de bol geven... En t voelt dan zo raar.. beetje "bal in mn buik"gevoel.. Wetende dat die "bal" onze kleine spruit is..
Je moet het wel heel bont maken wil je baby iets breken in de baarmoeder! Hij is helemaal omringd met vruchtwater. Op je buik liggen kan ook echt geen kwaad; de baarmoederwand komt iets meer naar binnen en dus kan hij daar lekker tegenaan trappen of stompen, maar te weinig ruimte krijgt hij daardoor niet. Als ik of mijn man met de handen druk zet, komt hij er ook tegenaan schoppen. De botten van je foetus zijn bovendien nog heel zacht omdat ze nog vnl uit kraakbeen bestaan; daarom is de foetus ook zo lenig!
Ik heb een keer gehoord dat je het moet zijn als een ei in een zak water ofzoiets. Dat schijnt ook niet te breken. Dus volgens mij moet je het wel heel bont maken wil je iets breken bij de beeb.
oh gelukkig ! zelf weet je wel dat de beeb veilig zit, maar het spookte toch even door mijn hoofd... je wilt toch zo voorzichtig mogelijk zijn met je kleine wonder
Natuurlijk moet je ook heel voorzichtig zijn, maar als je een keer tegen een deurpost aanloopt ofzo (zal waarschijnlijk nog wel een keer gebeuren) dan is er niks aan de hand.