Foliumzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meske, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Hallo,

Ik slik nu al sinds een tijd foliumzuur elke avond, voordat ik naar bed ga. Maar nu zie ik net op de verpakking staan dat je de tablet 's-ochtends bij het ontbijt moet innemen. Nu ben ik dus bang dat er dadelijk iets mis gaat met de kleine, alleen omdat ik de foliumzuur 's-avonds heb geslikt. Wat denken jullie en zijn er meer mensen die 's-avonds foliumzuur hebben geslikt?
    Vanaf morgen zal ik de foliumzuur 's-ochtends bij het ontbijt gaan innemen;)

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb het altijd 's avonds geslikt. 's ochtends vergat ik het gewoon. denk niet dat het kwaad kan hoor ;)

zelfs als je foliumzuur slikt heb je altijd nog kans dat het niet werkt ook al neem je het 's ochtends in.

Het feit dat je het überhaupt slikt is gewoon goed :)

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik slikte 't ook 's avonds. Ik vergat 't gewoon straal 's ochtends, net als Maia...

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, hoor. Maakt helemaal niks uit. Ik neem het ook altijd 's avonds in. Je hebt kans dat je lichaam het iets langzamer opneemt dan als je het tijdens een maaltijd inneemt. Maar dat kan helemaal geen kwaad. Als je het maar dagelijks inneemt!

5. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik heb zo'n zwangerschap-combo, daar zit de foliumzuur ook bij in, en die moet je juist 's avonds na het eten innemen.
    Denk niet dat het tijdstip ertoe doet hoor, het gaat erom dat je dagelijks die portie binnenkrijgt. En dan beter ongeveer rond dezelfde tijd - dus als ik jou was, zou ik op dezeflde tijd blijven slikken!

6. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Het maakt niet uit op welk tijdstip je het inneemt en ook niet of je het elke dag op hetzelfde tijdstip inneemt. Het gaat erom dat je lichaam een extra dosis foliumzuur binnenkrijgt en zo een reserve kan opbouwen. Dit is van belang i.v.m. het voorkomen van (of verminderen van de kans op) neurale buis defecten bij je baby. Normaal gesproken krijg je via je voeding voldoende foliumzuur binnen, maar tijdens een zwangerschap is die dosis niet voldoende en heb je extra nodig in de vorm van een supplement. Gewoon lekker blijven slikken, wanneer het jou uitkomt dus.

Gr van een diëtiste i.o.

7. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Dank je wel voor jullie reacties. Dit stelt me weer een heel stuk gerust.

Deel Deze Pagina