vraagje over pco...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tingeltje, Nov 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tingeltje

Tingeltje Lid

Nov 19, 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik heb een vraag en via google wordt ik niets wijzer.
    Is PCOs iets wat je je ele leven al hebt of kan je dat ook ontwikkelen later in je leven? Ik heb al kinderenen was altijd heel vruchtbaar, toen ik voor de laatste ging heb ik ineens een jaar niet gemenstrueerd maar toch na die tijd zwanger geraakt. Nu willen we weer graag zwanger woren maar ben bang dat ik weer niet ga ovuleren, kan dit te wijten zijn aan pcos?

groetjes Ting

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    PCOS kun je altijd al gehad hebben, maar het kan ook later ontstaan. Er valt eigenlijk niet zoveel van te zeggen.

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Bij mij is PCO geconstateerd na mijn bevalling. Mijn menstruatie bleef uit, pas na 13 maanden kreeg ik weer een 'soort' cyclus, wel heel onregelmatig.

Bij de eerste was ik 1 ronde na het stoppen van de pil al zwanger, ik ben sinds mijn 14e aan de pil. Ik weet dus niet of ik altijd al PCO heb gehad of dat het iets van is wat later is ontstaan..

Volgens mijn gyneacoloog kan het op latere leeftijd ontstaan maar komt het vaker voor dat je het je hele leven al hebt, maar door pilgebruik e.d. pas op latere leeftijd ontdekt.

4. Bo83

Bo83 Lid

Nov 17, 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan PCO al altijd hebben maar ook later ontwikkelen (is mij verteld). Het is niet uitgesloten dat je met PCO niet spontaan zwanger wordt dus misschien had je het al voordat je zwanger was van je eerste kinderen.

Als je al wat langere tijd loopt kun je best aan de huisarts vragen of je een echo mag om het even na te kijken, dan weet je in ieder geval wat meer!

5. Tingeltje

Tingeltje Lid

Nov 19, 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, kwam er f niet uit...
    :)

Share This Page