Minder werken ivm bekkenklachten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door -, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Vanaf week 12 had ik last van mijn bekken. Eerst het SI gewricht. Nu ook mijn schaamstreek. Volgens mijn mensendieck therapeut waren de klachten zo ernstig dat zij adviseerde om minder te werken. Ik werk nu fulltime en wil niets liever dan dit volhouden tot 4 weken voor de uitgerekende datum. Maar ben bang dat dit niet gaat lukken. Ze adviseerde mij nu om tot 3 uur te werken en dan s middags te gaan rusten. Ik zie daar zo tegenop... Het heeft behalve psy. ook andere nadelen. Ik bouw geen overuren op. Krijg namelijk 38 uur uitbetaald en 40 uur werken. Dat is min 2 uur per week overuren. Daarnaast moet ik eerder stoppen met werken. 6 weken voor die tijd.

Zijn er mensen die ook bekkenklachten hebben en wel een balans gevonden hebben tussen rust en werk? Ik heb er psy meer last van om thuis te zitten dan dat ik volgens mij klachten heb. Het probleem is dat mijn klachten mijn nachtrust kosten en dat heeft gevolgen voor mijn functioneren. Moet er wel bij zeggen dat ik zittend werk heb.

2. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Ja hier nog iemand met bekkenklachten alleen heb ik vanaf week 8 therapie gehad tot en met de 22 weken en ben ertot nu toe vanaf.
    Ik wil je maar 1 tip geven wat is er nu belangrijker geld, overuren of je gezondheid. Meid echt neem je rust, (mij hebben ze ook moeten verplichten de helft van de uren in de ziektewet te gaan en op de bank vast moeten binden). Ik ben nu ozo blij dat ik geluisterd heb, ben nu weer volledig aan het werk heb geen klachten meer. Meid, echt je kan jezelf voor je kop slaan als je straks er veel langer tussenuit moet ivm bekkeninstabiliteit. Echt meid sommige komen in een rolstoel terecht wil je niet bang maken, maar zo hebben ze het bij mij ook gedaan.

Meid ga avoor een gedeelte in de ziektewet en die paar rotcentjes kun je wel missen je gezondheid niet.

Succes

3. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hier nog een met bekkenklachten. Ik zit ondertussen al 3 maanden thuis omdat ik onwijs last van mijn schaambeen heb. Aangezien ik ook staant werk heb was het voor mij echt niet vol te houden.
    Denk echt om je eigen gezondheid hoor, en ga het niet forceren.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb tijdens de tweede zwangerschap vanaf 15 weken ook last van mijn bekken gekregen. Ben minder gaan werken en meer rust gaan houden. Met het gevolg dat ik na de bevalling geen klachten meer had.
    Ik denk serieus dat als je zo door gaat je na de bevalling nog erg lang last zult houden. Je bent zelf toch belangrijker dan je baan en geld, of niet dan?

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    DEnk om je gezondheid hoor! Das veel belangrijker dan geld..vind ik dan ;)
    Ik heb zelf trouwens BI waardoor ik nu al een hele hoop dingen echt niet meer kan.

Deel Deze Pagina