hoi hoi, ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie foliumzuur zijn gaan slikken, op internet varieerd het net zag ik 4 weken voor de bevruchting maar op een andere site zag ik 3 maanden voor de bevruchting! gaat de pil trouwens samen met foliumzuur of is dit schadelijk?! alvast bedankt...
Hoihoi Ik weet niet of het schadelijk is maar ik ben zodra ik stopte met de pil gelijk overgegaan of foliumzuur. Groetjes
Ik ben foliumzuur gaan slikken toen ik met de pil ben gestopt. Er word eigenlijk geadviseerd om het te gaan slikken een maand voor je met de pil stopt. Ik ga er dan vanuit dat het niet schadelijk is om samen met de pil te slikken. Tevens zit foliumzuur vaak ook in gewone multi vitamine.
De combinatie is niet gevaarlijk, op Zwanger worden? Slik eerst foliumzuur! geven ze zelf het advies om bij je laatste pilstrip al foliumzuur te gebruiken. Zelf heb ik de laatste week van de pil folimzuur erbij geslikt, omdat ik daarna mijn ontrekkingsbloeding zou krijgen op z'n vroegst vandaag bevrucht kon worden.. dus zit ik al snel op de vier weken die (min.) geadviseerd worden..
hoi dames, bedankt voor jullie reacties... Het volgende stukje kwam ik tegen op een website (care for woman) Op dit moment geldt dat vrouwen die zwanger willen worden extra foliumzuur slikken om de aandoening tegen te gaan. Het is het beste dit te doen vanaf drie maand voor de conceptie tot enkele maanden in de zwangerschap. maar als ik jullie goed begrijp is die 3 maanden niet echt nodig, of zie ik dat verkeerd?
Toen vorig jaar de spiraal eruit ging meteen begonnen met foliumzuur, toen we bij de gyn kwamen 22 feb heb ik een dikke maand niet meer geslikt, en nu dus alweer wel een dikke maand en blijf dat ook doen.
Ik ben met foliumzuur begonnen meteen nadat ik gestopt was met de pil. Ene pil eruit andere erin. Maar deze is natuurlijk voor het goede doel hihi
Ik ben begonnen met foliumzuur toen ik stopte met de pil. Zou als ik jou was gewoon bij je laatste pil strip ook elke dag een tabletje foliumzuur gaan slikken, dan ben je altijd op tijd.
Ik ben vorig jaar februari begonnen met slikken van foliumzuur en op 1 april (geen grap ) gestopt met de pil.
Ik nam af en toe al een multivitamine waar het inzit. Ik ben vorige maand extra vitamine B (waar ook foliumzuur inzit) gaan slikken. Vitamine B12 is ook belangrijk bij het zwanger worden, naar ik weet o.a. van belang bij de innestelling en vorige maand was dat niet goed gegaan dus meteen pot in huis gehaald. Als je B12 in je bloed goed zit heb je dat niet echt nodig volgens mij. Ik hoor bij mij in de buurt van zwangeren dat het extra slikken van foliumzuur niet meer hoeft tegenwoordig?? Vond dat al raar maar blijkbaar wordt het nog wel geadviseerd. Ik slik het ook als het niet meer blijkt te 'moeten'. Ben in het in m'n eerste zwangerschap gelijk gaan nemen toen ik wist dat ik zwanger was.
Ik ben meteen toen we besloten kinderen te willen, begonnen met het slikken van foliumzuur maar ik moet toegeven dat ik in het begin niet elke dag slikte! en dat ik ook niet een maand van tevoren ben begonnen met slikken (kwam er ook pas achteraf achter dat dat eigenlijk had gemoeten).. Intussen doe ik dat wel! elke ochtend voor het ontbijt neem ik mijn vitamines en foliumzuur! Ik had wel een vraagje nog, ik slik namelijk ook een multivitamine en daar zit ook 100% adh foliumzuur in.. is het nodig om daarnaast elke dag de foliumzuurtabletten te slikken? Kun je er ook teveel van slikken? samen met de foliumzuurtabletten zit ik toch op 300% adh..
@Nana, Ik slikte altijd gewone vitamines waar ook foliumzuur inzat (wel een kleine hoeveelheid). Toen ik gestopt ben met de pil ben ik overgegaan op andere vitamines met een hogere hoeveelheid foliumzuur. (Davitamon Compleet Mama) &deze kan je gewoon altijd blijven gebruiken. Naast die hoef je dan ook niet nog andere foliumzuur tabletten te slikken.
Ik zou overstappen op een speciale 'mamma-multivitamine'. In een normale multi kan teveel vitamine A zitten en dat kan schadelijk zijn tijdens zwangerschap. In een speciale mamma-multi zit vaak betacaroteen, de voorlopen van vitamine A. Je lichaam zet dan wat het nodig heeft om en niet meer. Je hebt in de speciale multi gelijk de goede hoeveelheid foliumzuur.
Ik ben 4 weken voordat ik met de pil stopte begonnen met foliumzuur. LETOP! Mijn gyn heeft het echt afgeraden om een gewone multivitamine te gebruiken. Daar zit echt te veel vitamine A in en daar kun je kinderen met afwijkingen van krijgen. Gebruik dus gewoon foliumzuur of een mamavitamine.