Foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ssgerundt, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wanneer beginnen jullie om foliumzuur in te nemen en welke nemen jullie?

Kan je ie eigenlijk ook gewoon bij de dokter halen en krijg je het dan ook vergoed???

2. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Zodra jullie er echt voor kiezen om er voor te gaan zou ik beginnen met foliumzuur. Ik heb ze bij de etos gekocht. 150 stuks voor 3 euro ofzo.
    Je krijgt ze volgens mij niet vergoed maar het kost de kop ook niet

Succes met zwanger worden

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik ben het gaan gebruiken toen ik stopte met de pil, 8.5 maand geleden. Eerst gewoon eigen merk van de Kruidvat, en nu slik ik het icm een multivitamine, vitaal zwanger heet het geloof ik. Kost iets van 3 euro voor 3 maanden.

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hallo, ik ben meteen gestart toen ik stopte met de pil!

ik neem van albert heijn foliumzuur in!
    uhm je kan hem ook op recept krijgen, maar weet niet ook voor deze reden?? ik heb namelijk vorig jaar deze ook moeten slikken wegens een gebrek aan deze vitamine, en toen heb ik deze naturlijk ok niet hoeven te betalen!

5. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Ik ben gelijk begonnen toen ik stopte met de pil, gebruik de foliumzuur van kruidvat zit 120 stuks in, weet niet precies meer hoeveel dit kost, in ieder geval niet veel.

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Er wordt geadviseerd om het slikken vanaf 4 weken voor bevruchting (alsof er iemand is wanneer dat exact gaat gebeuren.....). Je kan het bij de drogist of zo kopen. Im slik VSM puur maam (of zoiets), hier zitten ook vitaminen bij. Je krijgt het niet vregoed, maar zoals eerder vermeld, zo duur is het niet....

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik krijg het wel op recept maar ik moet de 10-voudige dosis slikken i.v.m. schisis van mijn dochtertje. En dat gaat ook gewoon van mijn eigen risico af hoor! Als je de normale hoeveelheid moet hebben schrijft de HA het niet voor, dat kun je idd gewoon bij kruidvat of zo kopen.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben toen we echt begonnen met proberen begonnen met Etos Zwanger Worden. Die beviel me echt goed, nu ik zwanger ben, slik ik Etos Zwanger zijn.

Allebei zijn capsules met allerlei vitaminen en natuurlijk foliumzuur.

9. Mennie

Mennie Niet meer actief

ook ik ben begonnen zodra ik gestopt was met de pil. ik gebruikt ook etos zwanger worden en nu ik zwanger ben gebruik ik ook etos zwanger zijn. mij bevallen ze erg goed en ze kosten ongeveer 7,50 per maand

10. C78

C78 Niet meer actief

Foliumzuur slikken kan geen kwaad. Zodra je wilt gaan beginnen voor een kindje kun je het slikken.
    Ik heb AH foliumzuur gebruikt. Dit zijn hele kleine pilletjes en niet zo duur.
    Ik ben nu overgestapt op een multivitamine met foliumzuur ivm mijn miskraam. Ik kan wel wat extra vitamine gebruiken nu. Ik slik nu VSM puur mama. Dit zijn vrij grote tabletten en een stuk duurder.
    In principe is alleen foliumzuur voldoende!!

Succes!!

Deel Deze Pagina