Als je bijv 2 jaar de prikpil hebt gehad dat je dan minstends ook 2 jaar moet wachten voor je zwanger kan raken Hoe zit dat met 9 maand prikpil ? En natuurlijk mijn vraag : wie is snel zwanger geworden na de prikpil?
Hoi hoi, Ik heb zelf 2 jaar de prikpil gebruikt en ben in november 2009 gestopt met de prikpil. Meteen de maand erna al ongesteld, wel nog steeds wat onregelmatig, maar dat was ik ook al voordat ik met de prikpil begon. Ik hoop dat ik snel kan zeggen dat ik zwanger ben, maar dat weet ik natuurlijk niet. Ook is het dan nog de vraag of dat door de prikpil komt of zonder ook zo lang had geduurd.. Mijn cyclus was in ieder geval snel weer op gang. Heb je de prikpil 9 maanden zelf gehad?
Ja klopt mijn zoontje is nu 10 maand en ben in mei voor het laatst geprikt Ik had doorbraakbloedingen elke maand en ze hebben mij ook eens 2x achter elkaar geprikt om dat weg te halen Nou dat lukte niet weer ongi Ik heb hiervoor 2 jaar de prikpil gehad en het duurde 9 maand voordat ik een ongi kreeg (dus geen bloedingen in die 2 jaar) en daarna moest ik nog 6 maand wachten op een eisprong In totaal ander half jaar moeten wachten op een normale cyclus... Heb jij al een eisprong gehad weer dan?
Och jeetje wat een gedoe zeg. Ik moet zeggen dat ik heel veel van die verhalen hoor.. Doorbraak bloedingen, geen eisprong na de prikpil etc. Nee zelf heb ik hier nooit last van gehad. De eerste prik die ik kreeg, was ik meteen niet meer ongesteld. Ik had in augustus 2009 mijn laatste prik gehad en werd keurig in november ongesteld, aangezien de prikpil nog 3 maand doorwerkt. Ik heb geen idee of ik mijn eisprong wel heb. Ik gebruik geen ovulatie testen en temperatuur niet, dus het is een beetje gokken en hopen. Misschien volgende maand met ovulatie testen beginnen om eens te kijken.
Ik weet uit ervaring dat ik na 6 maand prikpil gestopt ben en pas 9 maanden later ongi werd.. Nu was ik niet van plan zwanger te worden, maar het ontpillen duurde nogal wat langer dan verwacht!